Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:983)

Forum - Reacties

camping karintie
Geplaatst door: bertine , Datum: 01.05.2008 19:59
Hallo,

We zijn aan het twijfelen over onze oorspronkelijke vakantie plannen.
Wie kan advies geven:
we zoeken een (of liefst meer) betaalbare camping(s) voor ons gezin ( 5 personen) op een camping waar we volop gebruik kunnen maken van de karnten card. De Grossglockner staat zeker op ons wensen lijstje net als een aantal kabelbaantjes.
Nu komen we er via internet echt niet uit:
Krijg je nu op sommige campings die karnten card als je daar gast bent?
Welke campings?
Wie weet (is er wel één??) een betaalbare camping voor een gezin in het hoogseizoen? Anders blijven we toch bij ons eerste plan: Frankrijk.
Wij vinden zwemwater op de camping redelijk belangrijk, mag van alles zijn, zwembad, meer, maakt niet uit.

Alvast bedankt

Waar we dus echt niet uit komen: de combinatie card en camping. We willen liever niet in een gebied zitten waar je lang moet rijden voor (nagenoeg) alle kabelbaantjes ed.
Geplaatst door: petern , Datum: 02.05.2008 08:43
Goedemorgen Bertine,

Ik ben in het hoogseizoen geen camping tegen gekomen die de karnten card geeft bij een boeking. Je kan eventueel aanmelden bij http://www.austria-and-more.nl/ dan krijg je nog iets korting op de kaart. Maar binnen een dag heb je de kaart eruit. Kijk maar eens op de site van de kaart. Wij gingen vanaf de camping met de boot naar de overkant van het meer en toen met de Gerlitzenbaan naar boven en al lopend naar beneden bezochten we het almmuseum.

Ik zou gaan kamperen aan een van de meren, dan zit je centraal ten opzichte van alle attracties. Een tocht over de Gross Glockner is een mooie dagtocht, met de autotrein naar de Salzburger kant en dan met gemak de pas over.

Wij kamperen aan de Ossiacher See bij camping Mentl, een mooie niet al te grote camping met zo'n 180 plaatsen.
Geplaatst door: Milka , Datum: 09.05.2008 14:17
Hoi Bertine, een karntencard moet je kopen, die kun je dus nergens gratis krijgen.
Wij kochten ze vorig jaar op de camping, ik heb ter info even de volgende tekst voor je gecopiëerd:

Kärntencard

In Karinthië zijn ongeveer 100 interessante attracties. Met de populaire Kärnten Card kunnen die bezienswaardigheden gratis en meer keren worden bezocht.

Met de kaart op zak is ook het openbaar vervoer kosteloos. Erg aantrekkelijk, omdat de kaart in 2008 voor volwassenen 35 euro kost. Kinderen krijgen korting (voor 6- tot en met 15-jarigen kost de kaart 14 euro; voor 0- tot 6-jarigen is de Kärnten-Card gratis).

Met het bezichtigen van een paar attracties heeft u de kaart er al uit.

De Kärnten Card is onder meer verkrijgbaar bij VVV-kantoren en alle McDonalds-vestigingen in Karinthië. Meer informatie over de attracties is te vinden op Kaerntencard.at

Hopelijk wordt het zo duidelijker voor je.
Wat betreft de prijzen van de campings, wij hebben ervaren dat als een camping aan/naast een meer ligt, je gemiddeld 10 euro per nacht méér betaald! (je krijgt dan wel gratis entree bij een strandbad)
Dus zoek een camping met zwembad, 1 of 2 km van een meer vandaan en je bent veel goedkoper uit!
Geplaatst door: bertine , Datum: 13.05.2008 09:31
Hoi,

Alvast bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heb ik enkele , voor ons betaalbare, campings gevonden.

De reden waarom ik twijfel over de gratis card is het volgende: je het een national park card, daarin zit de karnten card inbegrepen, op die site staat bij de deelnemende bedrijven een redelijk aantal campings, waarvan er een onder onze selectie valt. Mijn ervaring met mail naar oostenrijk is dat er niet tot nauwelijks gereageerd wordt, ligt mogelijk aan mijn fantastische duits :-)

Wie kent deze site en snapt het helemaal?
http://www.np-kaerntencard.at/

Groet Bertine
Geplaatst door: Wilma , Datum: 14.05.2008 22:40
Hallo Bertine,
Zoals ik het begrijp zijn er "betriebe" dus campings hotels etc. die deze kaart gratis aanbieden als je een verblijf bij hun boekt.
Deze kaart noemen ze dan ook anders:National park card
In deze kaart is dus de Kärntencard inclusief met enige uitbreiding, zoals tolvrije toegang over de Grossclockner. Als je alleen een Kärntencard hebt, heb je alleen maar 2 euro korting.
Het is dus maar de vraag, zie je een camping die je aanstaat en is deze zoveel goedkoper dan een andere camping zonder dit aanbod. Boek je nu perse een camping om deze kaart of is de camping die je aanstaat een van de campings uit het lijstje?
Succes met het zoeken, maar een vakantie in Kärnten is zeker de moeite waard.
Geplaatst door: bertine , Datum: 15.05.2008 18:32
Ja, dat begreep ik er ook uit. Wij hebben een van de campings uitgezocht, daar willen we i.i.g. naar toe, dus dan hebben we gelijk de grossglockner (waar we zeker naar toe willen) erbij. Maar als je op de site van de genoemde campings kijkt lees je hier helemaal niets over, dus of het klopt? Daarom zoek ik iemand die er ervaring mee heeft.

En we hebben ook campings uitgezocht die deze card niet bieden, dan kopen we de karnten card zelf wel.
Geplaatst door: Wilma , Datum: 15.05.2008 20:50
Hallo Bertine, ja dat is mij ook opgevallen dat op de site van de camping niets vermeld staat over deze card.
Het lijkt mij redelijk nieuw allemaal.
Maar op de site van deze card begrijp ik er toch zeker uit dat je deze krijgt.
Waag er eens een mail aan naar zo'n camping.
Wij hebben wel altijd goede ervaringen met antwoorden op eventuele mail.
Geplaatst door: Wilma , Datum: 15.05.2008 20:55
Ook op de site van kaerntencard.at staat deze tekst vermeld:
Mit der Nationalpark Kärnten Card nutzen Sie kostenlos oder ermäßigt zahlreiche regionale Angebote und alle Leistungen der Kärnten Card. Die Karte erhalten Sie nur bei Buchung in einem der über 80 Inklusiv-Betriebe kostenlos für die Dauer Ihres Aufenthaltes.
Zie in de kolom Regionalkarten.
Naar mijn weten was dit vorig jaar nog niet, wel de powercard.
Geplaatst door: ivonne , Datum: 16.05.2008 08:32
In dat geval: ik ga die camping maar eens mailen. Ben benieuwd.

Misschien klinkt het heel zuinig, maar op deze manier lukt het ons om en lang weg te blijven, en leuke dingen te doen. Vooral omdat we niet weten of oostenrijk wel bevalt (tot nog toe altijd regen als we er door reden) wil ik niet gelijk 5 weken kaarten kopen. Door een camping die al vanalles inclusief heeft kunnen we ons goed orienteren.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[8]