Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:727)

Forum - Reacties

een 'franse slag' camping in oostenrijk
Geplaatst door: dian , Datum: 11.10.2006 23:26
We willen na jaren (naturistisch) kamperen in Frankrijk voor het eerst naar Oostenrijk (hoeft niet naturistisch, mag wel)gaan. Ik heb echter een beeld (en ervaring van lang geleden)van erg 'aangeharkte', stijve, beetje tuttige, óvergeorganiseerde campings. Hopelijk een onjuist beeld!
We zoeken een gezellige kleine (50 - 100 plaatsen) camping met ruime plaatsen, waar het gemoedelijk, liefst een 'beetje Frans' aan toegaat. Twee kinderen (6 en 8) mee, dus zwembad of water in de buurt is wenselijk. Verder gaan we vooral voor mooie bergwandelingen met veel bergriviertjes en watertjes.
Wie snapt wat ik bedoel (qua campingsfeer) en bestaat dat in Oostenrijk? Alvast bedankt voor reacties.
Geplaatst door: chris , Datum: 12.10.2006 13:51
hoi
wij zijn na jaren alleen frankrijk 2 jaar geleden voor het eerst naar oostenrijk geweest om te kamperen.(een combi van de 2 landen)en dit jaar weer....ons is het er altijd erg naar de zin
ik weet niet of het jouw zal bevallen want de sfeer is er totaal anders dan op franse campings.
het is er zowiezo stukken gemoedelijker zonder dat het stijf is.de oostenrijkers zijn veel behulpzamer en vriendelijker dan de gemiddelde fransman/vrouw. de campings zijn veel netter en schoner en dit zou je dan als "aangeharkt"of tuttig kunnen ervaren.het sanitair is (wat wij gezien hebben) overal brandschoon, het land is in levensonderhoud veel goedkoper. de meeste mensen komen met een ander doel dan de gemiddelde toerist in frankrijk en zijn veel meer ingesteld op de natuur. wandelen etc dus. vaak is het rond 22.00 ook helemaal stil op zo'n camping. het weer , daar moet je geluk mee hebben.
misschien dat er wel ergens een camping is met de "franse slag"maar dat betwijfel ik.
ons is het er prima bevallen en ik hoop er nog vaak te komen!laat eens weten wat het geworden is.succes.
Geplaatst door: Saskia , Datum: 12.10.2006 18:51
Na vele jaren Frankrijk zijn wij 3 jaar geleden naar Oostenrijk gegaan. Het is ons prima bevallen! Inderdaad prachtig schoon sanitair en super vriendelijke mensen. Wat het weer betreft: wij zijn 3x naar Karinthie geweest en 3 keer prachtig weer gehad. Het klopt dat de mensen met een ander doel naar Oostenrijk komen, dus 's morgens rond 10 uur is de camping stil, want bijna iedereen is op pad. En 's avonds na 22.00 uur is het ook weer stil: iedereen naar bed. Daardoor is het heerlijk rustig en slapen wij dus lekker uit en gaan laat naar bed.
Camping waar wij 3x naar toe zijn geweest: Draucamping Sachsenburg in Sachsenburg. Grote plaatsen, schitterend sanitair. Zwembad op kwartiertje lopen (gratis voor campinggasten), veel wandel- en fietstochten. Worden ook regelmatig vanaf de camping georganiseerd. Kan je met een gids mee de prachtigste tochten maken en het kost niets! Ook met de Kärntencard kan je heel veel leuke dingen doen.
Geplaatst door: Hetty , Datum: 12.10.2006 20:54
Ook ons , als Frankofiel zijnde, is Oostenrijk prima bevallen. Zijn op Seeblich Toni en op Woferlgut in Bruck geweest maar dat zijn inderdaad zeer gestructureerde campings. Wel met super sanitair, zo heb ik het nog nergens gezien, maar alles zo netjes en recht . Ook zijn we naar Karintie naar strandcamp. Turnersee Breznik in St Primus aan de Turnersee. Deze camp. doet wat rommeliger aan en is niet zo gestructureerd. Prachtige plaatsen, schoon en goed sanitair en het ligt direct aan een heerlijk meertje waar in gezwommen en gesurfd kan worden.
Geplaatst door: jolanda , Datum: 13.10.2006 14:30
wil je naar een ongestructureerde camping waar je zelf mag bepalen waar je je tent/caravan neer ploft dan is de volgende cp wat voor jullie.
Hij ligt in de lienzer dolomiten, aan een prachtig bergmeer die een fijne temperatuur heeft.
Het ligt heel idyllisch, maar alles kan en niets moet op die camping, dus geen animatie ed.
http://www.campingtirol.com/
er zijn wel genoeg kinderen en het meer heeft een officieel zwemgedeelte met badmeester toezicht en afscheidingen voor kinderen.
2 duikplanken ed.
wij hebben er heerlijke vakanties gehad.
Geplaatst door: Carin , Datum: 22.04.2007 20:35
Camping Klausner Holl in Hallstatt. Ga je niet voor de camping, ga dan voor de omgeving en natuurlijk Hallstatt. Staat op de Wereld erfgoedlijst van Unesco, zowel voor het stadje als de natuur. Wij zij verkocht!
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[148]