Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1321)

Forum - Reacties

bergschoenen
Geplaatst door: joke , Datum: 30.06.2013 11:39
Hallo wij gaan naar oostenrijk met 2 kinderen 5 en 7 en willen ook wat wandelen. Is het aan te raden om bergschoenen te kopen of kunnen ze ook met "gewone" stevige schoenen een kinderwandeling maken.
Geplaatst door: Mario , Datum: 01.07.2013 15:09
Wij gaan al voor het negende jaar naar oostenrijk en onze kinderen zijn inmiddels 19 en 16 jaar. Hun hebben toen de jong waren wel gymschoenen aan gehad maar vind bergschoenen echt overdriven. Dat is overigens wel anders voor volwassenen. Ik heb ze de eerste keer in Oostenrijk gekocht. Waren wel duur maar gebruik ze nu nog steeds.
Geplaatst door: daphne , Datum: 02.07.2013 00:07
Ik neem aan dat je geen ruige tochten in gedachten hebt met 2 jonge kinderen en dat de wandelingen geen uren duren. Goede schoenen moeten dan voldoende zijn.
Geplaatst door: PetraHM , Datum: 02.07.2013 20:44
Ik raad aan wel echte wandelschoenen te kopen. Die geven steun rond de enkels en je voelt niet ieder steentje door de zool heen. Voor de kinderen zijn we begonnen met de wat goedkopere merken, zoals Nomad. Zodra ze uitgegroeid waren kregen ze echt goede schoenen: Hanwag, Meindl
Geplaatst door: petern , Datum: 05.07.2013 20:58
Nooit op gympen laten lopen in de bergen. Het is niet de Nederlandse polder waar je loopt. Je hebt steun nodig vooral om de enkels. Een goede bergschoen hoeft niet duur te zijn en in onze 'barre' winters kan je ze ook aan. Koop ze via marktplaats of anders in Oostenrijk bij Hervis die geeft een goed advies en heeft aantrekkelijke prijsjes.

Koop ze neutraal van kleur dan kan er intern doorgeschoven worden.

Groet,

Peter
Geplaatst door: Jan , Datum: 07.07.2013 20:11
Een kinderwandeling kunnen ze maken op stevige wandelschoenen.
Geplaatst door: Elly , Datum: 07.07.2013 23:07
Een stevige wandelschoen is wel aanteraden. Mijn kids hebben van jongs af 3j al bergwandelschoenen gehad. Het geeft steun, grip, en je voelt niet alle steentjes door je zolen heen. Ze kunnen door stroompjes en houden droge voeten. Slecht schoeisel voor de bergen geeft ergernis, is soms pijnlijk en bederft het plezier.
Omdat ze er niet veel op lopen kun je die van de oudste ook de jongste nog laten dragen. Kocht altijd meindl bij Demminie en die waren voor de kids niet echt duur.
Geplaatst door: Wouter , Datum: 09.07.2013 09:00
Wij zijn jaren naar Oostenrijk geweest voor wandelvakanties. Altijd wel bergschoenen voor de 3 kids gekocht. Ze moeten dan zo'n beetje elk jaar andere, omdat ze in de groei zijn, dus kochten we altijd de Mountain peak bij Scapino. Voor de kids prima schoenen met voldoende grip.
Gymschoenen echt niet aan te raden. De bergpaadjes zijn niet geasfalteerd en bezaaid met losse stenen. Er gebeuren ongelukken genoeg.
Overigens zit is het natuurlijk echt afhankelijk hoe en wat men verstaat onder wandelen.
Geplaatst door: ® Carin , Datum: 14.07.2013 10:49
Ik heb mijn laatste paar wandelschoenen (gelukkig) in Oostenrijk gekocht en kreeg hierbij het volgende advies. Als je in de bergen loopt moeten je schoenen echt een maat te groot zijn.
Geplaatst door: Jan52 , Datum: 14.07.2013 17:04
Als zulke schoenen in NL bij een erkende outdoorwinkel koopt zullen ze het zelfde advies geven. Dus daarvoor hoef je echt niet in Oostenrijk te zijn.
Geplaatst door: jannie , Datum: 25.07.2013 16:29
bergschoenen zijn voor iedereen aan te raden.
ben vorig jaar op de 2 de dag uitgegleden omdat ik mijn bergschoenen in de caravan liet liggen ,heb mijn enkel verzwikt we zijn de 3de
dag maar weer naar huis gegaan weg vakantie.
balen maar ja volgende keer beter nadenken
Geplaatst door: Noa , Datum: 07.08.2013 14:35
Zeker zou ik bergschoenen meenemen voor je kinderen, die van ons dragen bij het wandelen al bergschoenen vanaf hun tweede jaar. Toen begonnen ze een beetje mee te stappen zeg maar. De schoenen van Scapino (Mountainpeak) zijn prima maar kijk ook eens bij de Decathlon. Hebben ook een webwinkel. Superschoenen voor een mooi prijsje. Onze zoon (nu 10) draagt meestal Mountainpeak en onze dochter (nu 8) Decathlon.
Geplaatst door: Fi@nne , Datum: 12.08.2013 19:36
Ik heb ook voor alledrie de kids wandelschoenen. De jongste loopt zelfs op meidl (van familie over genomen).
Ik ga in t voorjaar altijd een weekend naar winterberg en daar hebben ze dan uitverkoop in de (sport-)winkels.
Vorige maand zijn we in de Franse Alpen geweest: regelmatig de bergschoenen gebruikt en nodig gehad (bijv langs een waterval af naar beneden; natte schoenen, droge sokken en geen glijpartijen!. Volgend jaar staat Oostenrijk op de planning:)
Geplaatst door: Samantha , Datum: 04.07.2014 18:43
Wij hebben een heel mooi paar Hanwag Omega GTX bergschoenen in maat 47 te koop. Extreem stabiele, warme en comfortabele hoge schoen voor tochten op grote hoogte en klimpartijen, met uitzonderlijk goede pasvorm. In het bijzonder geschikt voor Alpen terrein (rotsen en gletsjers). Slechts een keer twee weken gebruikt.

Verder hebben wij ook nog een klimgordel van Mammut, twee ijsschroeven waarvan 1 van het merk Black diamond (19 cm) en 1 van het merk Petzl (17 cm). Driemaal een DMM belay master 2 en twee snappers.

Mocht er iemand interesse hebben in deze spullen dan vernemen wij graag iets van je.
Geplaatst door: Samantha , Datum: 13.07.2014 17:37
Bij Decathlon kun je goede, en niet te dure bergschoenen kopen. Wij gaan al naar Oostenrijk wandelen sinds onze dochter 3 jaar oud was. Altijd gezorgd voor goede bergschoenen, nadat ze een keertje omkwinkelde met haar gewone schoenen op een gewone landweg. Al die steentjes op de weg maken het wandelen niet eenvoudig met gewone wandelschoenen. Wij hebben toen in Oostenrijk in de uitverkoop voor €50 een paar Meindl's gekocht. Belangrijk is dat ze hoog genoeg zijn en voldoende steun geven, zodat ze zich hun enkel niet kunnen verzwikken. Daar hebben nog een aantal neefjes/nichtjes erna plezier van gehad. Daarna zijn we altijd naar Decathlon gegaan omdat ze elk jaar weer uit haar bergschoenen was gegroeid. Die werden dus elk jaar doorgeschoven naar een neefje (zolang de kleuren niet de meisjesachtig waren). Thuis wandelt ze er ook op als we een eind gaan lopen, dus het is geen weggegooid geld.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[20]