Gebruiker:  Login

Forum - Plaats een Reactie
Plaats een reactie op onderstaand forum onderwerp
Naam:
E-mailadres:
   (niet verplicht)
Onderwerp:Campings ontdekken het voordeel van adverteren op internet.
Bericht:
Woordverificatie: Geef de tekens op die in de onderstaande afbeelding worden weergegeven.
 
Captcha
Letters zijn niet hoofdlettergevoelig
   
Spelregels           

Campings ontdekken het voordeel van adverteren op internet.
Geplaatst door: ® Cristiaen, Datum: 10-12-2007 11:28  
Onderzoek- en adviesbureau Linkin Business heeft in juli 2007 onderzoek gedaan naar de marktpositie van campinggidsen en de verschillende manieren van adverteren onder 3.000 campinghouders in 10 verschillende Europese landen. Conclusie: naast de advertenties in campinggidsen, blijken steeds meer campings positieve resultaten te zien in het adverteren op internet.

Uit het onderzoek blijkt dat reeds 81% van de onderzochte campings adverteert op internet:
• 41% betaalt voor een hyperlink naar hun eigen website.
• 29% adverteert bij diverse zoekmachines.
• 13% zet daarnaast ook nog banners in.

Ruim 44% van de campings besteedt meer dan € 1.000,- per jaar aan het adverteren op internet. Hiervan geeft 12% aan al meer dan € 6.000,- online te spenderen. Meten wat deze vorm van adverteren de camping oplevert gebeurt slechts in 55% van de gevallen. Opvallend, omdat juist met deze vorm van adverteren alles meetbaar is.

Campings zijn gevraagd de beste kampeerwebsite te noemen. De top 3 is:
1. www.eurocampings.eu van ACSI 39%
2. www.anwb.nl 22%
3. www.adac.de 20%

Online boeken wordt ook steeds meer gemeengoed. Nu al geeft 64% van de campings aan gebruik te maken van één of meer online reserveringssystemen.
Ondanks de toename van adverteren op internet blijft het adverteren in een campinggids populair. De gidsen van kampeerspecialist ACSI worden door campings als beste gidsen gezien:
1. ACSI Campinggids 50%
2. Camping-Caravaning-Führer ADAC 22%
3. ANWB Campinggids 17%

Als er gekeken wordt naar waar een camping adverteert, loopt deze verdeling niet helemaal parallel.

Waar bij adverteren op internet blijkt dat er duidelijke keuzes gemaakt worden, wordt bij het adverteren in campinggidsen gekozen voor veel verspreiding van advertentiebudget.

Promotiebudgetten zijn toegenomen de laatste 3 jaar. Wellicht een schot voor open doel, maar 46% van de campings geeft aan dit extra budget ingezet te hebben op internet…

Voor meer informatie over het rapport kunt u contact opnemen met Linkin Business in Alkmaar, www.linkinbusiness.nl
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[4]