Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:990)

Forum - Reacties

Het weer in Karinthie
Geplaatst door: Marti , Datum: 28.05.2008 22:23
Wij willen half juni afreizen naar de milstattersee in Karinthie waar wij gaan verblijven op Camping Burgstaller in Dobriach. Ik zie steeds dat het daar vaak regent en onweert. Wat zijn er voor ervaringen in deze periode wat betreft het weer daar.
Geplaatst door: Hans , Datum: 29.05.2008 08:33
www.weeronline.nl
zoover.nl zoeken op burgstaller en dan krijg je ook een 14 daagse vooruitzicht.
Geplaatst door: Marti , Datum: 30.05.2008 22:45
Bedankt Hans, maar dat was mijn vraag niet.
Geplaatst door: celleke , Datum: 01.06.2008 08:20
hoi het weer is voor 85 % goed gaan al zeker 10 jaar naar dit gebied en altijd goed weer maar 2 of 3 dagen regent het altijd wel we verblijven dan ook 3 weken valt best mee zou ik zo zeggen
en als het geregend heeft en de zon komt er weer door is het weer lekker warm dit gaat niet op in tirol daarom blijven wij daar weg is wel mooier maar ook op en neer te rjden goed te doen
groetjes celleke
Geplaatst door: bernadette , Datum: 01.06.2008 10:29
Op www.weeronline.nl kan je ook het gemiddelde weer van de afgelopen 10 jaar bekijken. Dus @Hans had wel wat gelijk met zijn verwijzing.
Voor Dobriach staat het niet op de site, daarom heb ik Klagenfurt even voor je naar boven gehaald.

http://www.weeronline.nl/reis.htm

reisplanner: Klagenfurt Luchthaven
Reisperiode : 15.06 - 29.06
gemiddelde weer
Het gemiddelde weer in Klagenfurt Luchthaven was als volgt:
De gemiddelde maximumtemperatuur bereikte waarden tussen de 22°C en 30°C. De nachtelijke minimumtemperatuur schommelde tussen de 11°C en 16°C.
Gemiddeld viel er in deze periode op 7 dagen dagen neerslag. Gedurende uw reisperiode waaide er een zwakke wind van 3 Bft. Voor deze analyse zijn de waarnemingen van de afgelopen 10 jaar gebruikt.
Geplaatst door: wilma , Datum: 01.06.2008 22:08
Op deze site van weeronline kun je inderdaad de terugblikken vinden. Afgelopen zomer kon je ook die van Villach vinden en nog meer steden. Waarom dat bij deze niet meer kan is mij een vraag.
De Reisplanner van weeronline is inderdaad ook erg handig.
Deze is makkelijk te vinden via bijgaande link:
www.weeronline.nl/reisplanner.htm
Geplaatst door: Hans , Datum: 05.06.2008 08:09
wij zijn 2 keer op burgstaller geweest en wij hebben die 2 jaar 1 bui gehad,vorig jaar
stonden we aan de Ossiachersee de eerste paar dagen nog niet echt super en daarna werd het heet
dat was begin juli,maar toen was het overal warm,ik moet eerlijk zeggen wij zijn ook in tirol en in het salzburgerland geweest en wij hebben eigenlijk nooit slecht weer gehad,begin juli maar ook eind augustus niet,
dus wij hebben ieder keer gewoon mazzel gehad.Dit jaar gaan we eerst naar Kroatie en terugreis nog 4 dagen naar Karinthie,maar als het in Kroatie te heet is gaan we zeker eerder naar Karinthie.voor ons hoeft die hitte niet als het maar droog is,kun je tenminste nog wat doen.
veel plezier in het mooie Karinthie
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[10]