Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:989)

Forum - Reacties

Eén keertje Oostenrijk...???
Geplaatst door: Gea , Datum: 23.05.2008 16:22
Na jaren Frankrijk willen we een keertje "vreemd" gaan in Oostenrijk. Jaren geleden zijn we er al eens geweest. Toen in Karinthië. Was echt prachtig. Nu zijn de kinderen wat groter (meiden 15 & 13) Het lijkt ons leuk om in de zomer eens met een kabelbaan te gaan, eens in de sneeuw te staan in de zomer, en wandelingen(tjes)te maken.
De camping hoeft niet een mega camping te zijn maar het zou wel fijn zijn als er een zwembad (liefst met glijbaan) is en dat er veel leeftijdsgenoten zijn.
Wie kan ons een tip geven. Alvast bedankt!
Geplaatst door: toao , Datum: 24.05.2008 13:37
Hoi Gea,

Camping Hell in fugen is voor jullie een echte aanrader wij zijn er al een paar keer geweest (komend jaar niet voor de verandering) maar leeftijdsgenoten voor de kinderen genoeg, wandelen in de omgeving en zomersneeuw op de hintertuxgletsjer hier krijg je geen spijt van.

gr toao
Geplaatst door: Gea , Datum: 24.05.2008 17:53
Toao, ziet er leuk uit. Maar hier mag in het hoogseizoen geen hond mee zie ik. Die willen we wel graag mee. Jammer. Nog andere tips misschien?
Geplaatst door: Peter , Datum: 25.05.2008 21:24
Wellicht op camping Aufenfeld in Aschau gaan staan? Toch in het Zillertal, veel voor de kinderen op de camping te doen en honden toegestaan
Geplaatst door: chris , Datum: 26.05.2008 16:14
niet doen....je bent verkocht!
nooi tgeen frankrijk meer als je een keer bent "vreemdgegaan"
Geplaatst door: Gea , Datum: 09.07.2008 14:24
Ik ben nog steeds aan het zoeken. Zijn er nog mensen die nog goeie tips kunnen geven? We gaan zondag 13 juli al weg.
Geplaatst door: ria , Datum: 09.07.2008 16:23
dit is ook een gezellige camping ,met veel te doen en veel jeugd.
snuffel maar eens rond op de website

http://www.camping-ertl.at/
Geplaatst door: ria , Datum: 09.07.2008 16:26
ik weet niet of je het geopend krij,maar het is seecamping berghof aan de ossiachersee
Geplaatst door: Gea , Datum: 10.07.2008 11:12
ja hoor, ik heb hem bekeken. Dank je wel. Lijkt inderdaad leuk!
Geplaatst door: Gea , Datum: 30.07.2008 17:04
Hallo, we zijn na veel wikken en wegen toch in Oostenrijk terecht gekomen en wel in Hall in Tirol. Leuke camping, mooi zwembad, prachtige omgeving. Het weer was redelijk. We hebben wel veel regen gehad maar gelukkig voornamelijk s nachts en 's ochtends.
Onze kinderen (15 en 13)hebben zich ook goed vermaakt.
Maar toch........ volgend jaar weer naar Frankrijk!!
Geplaatst door: Tineke , Datum: 02.08.2008 19:50
Wij zijn na jaren Frankrijk ook dit jaar een keer naar Oostenrijk gegaan. Het is een prachtig land, maar niet leuk om met kinderen heen te gaan. Onze kinderen hadden weinig contact op de camping en het weer viel ook erg tegen. Verder hebben we wel ontzettend veel gezien, maar wij komen een keer terug als wij met z'n tweeen op vakantie gaan. We reserveren dan geen camping, zodat we kunnen gaan als het mooi weer is. Het is geen pretje om met slecht weer op een camping te zitten. Wij gaan volgend jaar toch maar weer lekker naar Zuid-Frankrijk.
Geplaatst door: , Datum: 03.08.2008 14:48
Tineke, ik ben benieuwd waar jullie dan naar toe zijn geweest!
Geplaatst door: Erna , Datum: 31.08.2008 14:59
@ Tineke,

Dat je vanwege het weer niet weer naar Oostenrijk wilt kan ik me voorstellen als je geen mooi weer hebt gehad. Maar Oostenrijk niet leuk voor kinderen? Daar snap ik helemaal niets van!
Wij vinden het juiste een erg leuk land voor kinderen, onze kinderen hebben juist gauw contact, omdat er juist overal veel Nederlanders zijn. Wat ik ook zo leuk vind is dat je bij heel veel dingen in Oostenrijk speeltuintjes voor kinderen hebt, vooral leuk voor kleine kinderen. Dus als je een dagje weg gaat of ergens gaat wandelen in een kloof of zo, kunnen ze daarna nog lekker even spelen. Tot een jaar of 12 is het denk ik erg leuk, misschien dat het daarna minder wordt..... Bedoel je dat misschien?
Geplaatst door: petern , Datum: 01.09.2008 18:33
Vol verbazing las ik de reactie van Tineke. Ik ben zeer benieuwd waar jullie gezeten hebben in Oostenrijk. Wij hebben drie heerlijke weken gehad. De kinderen hebben zich prima vermaakt en willen weer terug naar Oostenrijk. Er was zowel op de camping als in de omgeving volop te beleven voor de kinderen.

Ik vrees dat we tot hun 18e een verplicht reisdoel hebben ;)
Geplaatst door: Tineke , Datum: 06.09.2008 20:58
Wij stonden op camping Strandcamping Mentl. De camping is opzich best mooi en het landschap van Oostenrijk is ook practig. Maar onze kinderen van 12 en 15 jaar oud hebben zich erg verveeld. De laatste paar dagen hebben ze 2, ook uit Nederland, ontmoet. Ook het weer viel erg tegen. Wij vinden kamperen erg leuk, maar als het weer slecht is, dan hoeft het voor ons niet. Dus volgend jaar weer lekker naar Zuid-Frankrijk.
Geplaatst door: milka , Datum: 08.09.2008 12:00
Ik kan me gelukkig ook niet vinden in de ervaring van Tineke...
Okee, het weer was niet denderend, maar juist doordat je in Karinthie zit, heb je ondanks het weer veel mogelijkheden. En door de Karntencard zijn die mogelijkheden betaalbaar.
Wij hebben om de dag een activiteit buiten de camping gezocht.
op de camping zelf hadden onze kinderen (13 en 11) veel plezier met andere Nederlandse kinderen.
We hebben dit jaar dus een actieve vakantie gehad en hebben veel gezien. Voor herhaling vatbaar!
Overigens was het weer vorig jaar prachtig!!
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[8]