Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:901)

Forum - Reacties

Is er ook wat te beleven in Karinthie ?
Geplaatst door: linda , Datum: 24.09.2007 11:54
Als doorgewinterde Frankrijkgangers, nu eens op zoek naar een nieuw avontuur. Ik heb al veel gelezen over Oostenrijk en gezien dat ik voor het weer in Karinthie moet zijn, klopt dit ?
Zijn hier ook gezellige campings te vinden, met name ook voor de kids ( 9&10 jr) waar wat te beleven is ?( glijbanen, animatie ) Zijn er leuke plaatsjes, winkeltjes, terrasjes etc ?
Wat wij heerlijk vinden in Frankrijk zijn de gezellige plaatsjes waar je 's avonds na het eten lekker naar toe kan lopen, terrasje pakken, door een winkelstraatje slenteren etc. Gaan we dit missen in Oostenrijk ? Wie trekt ons over de streep ?
Ben benieuwd naar de reactie's !
Alvast bedankt !
Geplaatst door: Diane , Datum: 24.09.2007 12:00
Als je rond de millstattersee gaat kamperen is er genoeg te doen en te zien. Leuke plaatsjes en genoeg bezienswaardigheden. Je kunt de Karntencard nemen waarmee je dan in alle bergbaantjes mag en in de musea en boten etc. Die Karntencard betaal je per persoon en voor bv. 3 , 5 of 9 dagen. Persoonlijk vind ik Oostenrijk gezelliger dan Frankrijk, zeker wat betreft terrasjes. Je hebt ook boven in de bergen berghutten met grote terrassn. In o.a. Dobriach zitten een paar grote campings met heel veel activiteiten en voor alle leeftijden.Wil je naar Tirol dan is het Zillertal erg mooi, met ook een paar goede campings. EEn Nadeel van de OOsterijkse campings is dat de plekken niet zo groot zijn als in Frankrijk!!
Geplaatst door: wilma , Datum: 24.09.2007 12:36
Ook rond de Ossiachersee en de faakersee genoeg leuke campings te vinden. Kijk gewoon eens tussen de meningen van de campings in Karinthië. Kijk eens op deze site http://www.kaerntencard.co.at/, dit geeft je een indruk wat je er allemaal kunt doen.
Wij stonden op camping Mentl aan de Ossiachersee, onze meiden( 8 en 10) willen volgend jaar graag terug naar deze camping. Normaal gesproken doen wij dit nooit.Ze hebben zich daar prima vermaakt op de Ossiachersee, er is een watertrampoline en ze zijn op een banaan achter een motorboot meegeweest. Er zijn genoeg kabelbanen, zomerrodelbanen, kortom voor ieder is er wel iets leuks te doen.
Ook ik zelf had altijd een hele andere gedachte over Oostenrijk, maar ben ook helemaal om.
Wat het weer betreft, men zegt dat het in Karinthië vaak goed weer is, afgelopen zomer hebben wij daar zeker getroffen, maar het kan ook wel eens iets minder zijn. Succes met het zoeken en ik zou zeggen probeer het gewoon een keer.
Geplaatst door: linda , Datum: 24.09.2007 16:30
Diane en Wilma,
Dank alvast voor jullie reactie's.
Nog een vraag ; is de weg ernaar toe door hoge bergen/diepe dalen ? Daar ben ik namenlijk niet zo'n fan van....ook onze zoon wordt nogag snel reisziek. Dus vraag me af of we door van die echte "haarspelden" moeten en langs afgronden enzo....
Geplaatst door: Wilma , Datum: 25.09.2007 08:58
De wegen zijn zeer goed. Via de snelweg heb je absoluut geen last van diepe dalen.
Ook de provinciale wegen zijn zeer goed te berijden, echt veel haarspeldbochten heb je niet en ook diepe dalen kom je op de provinciale wegen in Karinthïë niet echt tegen. De wegen zijn ook niet echt smal. Zelfs als je de alpenstraten gaat rijden heb ik niet echt het gevoel gehad van angst om die diepe gaten. Wel veel bochten natuurlijk maar op deze alpenstraten, waar je overigens vaak gratis op kunt met de Kärntencard, rijdt men met aangepaste snelheid en is het vaak niet druk.
Ook ik houd niet van die diepe dalen en bochten, maar mij is het in Oostenrijk heel erg mee gevallen, heb in Frankrijk wel eens erger gehad. Ik zou dan ook zeker aanraden dit toch eens te proberen.
Vooral de Villacher alpenstraat valt wel mee, met onderweg toch veel punten waar men kan stoppen met prachtige uitzichten. Je begint op een hoogte van 700 meter en het eindpunt waar je de auto kunt parkeren ligt op een hoogte van 1732 meter. Ik kan het zeker aanraden!
Geplaatst door: helena , Datum: 02.10.2007 00:01
wij zijn een paar keer naar oostenrijk geweest in de zomer. de laatste jaren gaan we liever naar frankrijk. onze jongens vinden het in frankrijk veel leuker vooral omdat je er heel veel verschillende soorten vakanties kunt beleven. je hebt de zeeen, de rivieren,bergen,veel leuke plaatsjes met gezellige markten die wij zelf toch erg hebben gemist in oostenrijk.
Geplaatst door: petra , Datum: 19.10.2007 23:07
@Linda

je hoeft niet over haarspeldwegen en diepe dalen etc te rijden

en wat betreft reisziekte, koop bij drogist/ apotheek/ anwb eens de seabands, die werken goed
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[6]