Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:876)

Forum - Reacties

route met caravan naar Ossiacher See
Geplaatst door: Hanny , Datum: 24.07.2007 20:11
Wij willen in augustus met een caravan naar de Ossiacher See.
Nu ben ik de route aan het bekijken. Het plan is om Munchen-Salzburg-Villach (de A10)te nemen.
In het verleden zijn we erg steile hellingen (13%) tegen gekomen, kan iemand mij vertellen of dat bij deze route ook het geval is?
Of is er een andere route die jullie adviseren?
Geplaatst door: Chantal , Datum: 24.07.2007 22:17
Hoi, wij hebben deze route 2 jaar geleden gereden met onze caravan. Wij hebben weinig hellingen gehad en die we gehad hebben,waren echt niet stijl. Het was heel goed te rijden. Fijne vakantie
Geplaatst door: springer , Datum: 02.08.2007 20:39
Wij zijn net 2 weken terug uit villach en geen enge dingen onderweg
tegengekomen.

Alles is heel goed te doen dus laat je niet weerhouden het is er
geweldig mooi.
Geplaatst door: rianne , Datum: 03.08.2007 12:21
Hallo,
Wij gaan 13 augustus ook voor het eerst die kant op met caravan. Wat wij tot nu toe gehoord hebben van vrienden en familie is dat het goed te doen is. Er zijn alleen veel wegwerkzaamheden in duitsland en dat houdt nogal op, daarom rekenen wij op een extra reisdag.
Geplaatst door: Wilma , Datum: 03.08.2007 15:32
Het is inderdaad verstandig om op maandag te reizen, wij hebben op zondag door duitsland gereden, en het laatste stuk in Oostenrijk op maandag.
Vooral oponthoud tussen Würzburg en Nürnberg en tussen Nürnberg en München gehad op zondag. Maandag door Oostenrijk geen problemen.
De terugweg zijn wij op zaterdag gegaan, vooral op de A10 in Oostenrijk veel file gehad mn voor de Katschbergtunnel dit ivm het al weer vele terugkerende vakantieverkeer. Op de site van öamtc veel verkeersinfo te vinden. Er zijn veel wegwerkzaamheden op de A10.
Een fijne vakantie aan de Ossiachersee gewenst, jammer genoeg zijn wij al weer terug van de Ossiachersee.
Geplaatst door: Joke , Datum: 21.08.2007 14:40
Beste reis dagen zijn zondag+maandag. Zondag is altijd heerlijk rustig. Je komt dan altijd al aardig ver! Maandag is verder ook een goede dag! Wij hebben ook iets oponthoud gehad in Duitsland, maar dat komt puur door de wegwerkzaamheden, niet door de drukte op de weg, want op zondag is het heerlijk rijden!
Geplaatst door: johan , Datum: 05.01.2008 20:01
Wij willen dit jaar voor het eerst naar een camping aan de Ossiacher See. Nu hoor je allerlei berichten dat het met auto en caravan haast niet te doen is, je komt voor tunnels waar je niet door kunt, steile hellingen.
Hierboven gaf het ons al een beetje hoop dat het dus wel te doen is.
Kan iemand hier een route neerzetten waar we langs moeten, vanaf Munchen naar Villach.
Oja en is het te doen om een fiets mee te nemen??

groetjes
Geplaatst door: Bart , Datum: 06.01.2008 06:46
Hoe komen ze daar bij,wij zijn vorig jaar voor het eerst naar de Ossiachersee geweest,en geen enkel probleem gehad .zijn op zondag vertrokken en op maandag aangekomen. Dit jaar doen we het weer,met auto en caravan
veel plezier het is er prachtig
Geplaatst door: ® Jan , Datum: 09.01.2008 13:13
Die route is prima te doen! Echt geen problemen te verwachten of er moet intussen een nieuwe berg zijn ontstaan! Ook de tunnels of zo zijn dusdanig dat ook die prima te doen zijn zeker na al de tunnelcommotie en ellende in het verleden!
Geplaatst door: wim , Datum: 09.01.2008 19:55
probeer deze link eens
http://users.pandora.be/leo.huybrechts/d-frame.htm
is route beschrijving en indien gewenst overnachtings adressen van campings enz
dan wordt alles een stuk helderder
anders routeplanner M24 werkt perfect
sucses
wim
Geplaatst door: johan , Datum: 09.01.2008 23:23
Dank jullie voor de snelle reacties, nog 1 vraag: Het fietsen omgeving ossiacher see , is dat te doen? We willen onze fietsen graag meenemen, weten alleen niet of we ze daar kunnen gebruiken. Het is dan natuurlijk handig van te voren te weten of we daar fietsroutes hebben voor de gewone fiets dan he? niet een mountenbike!! :)

En we zijn van plan naar camping lampele te gaan, is zuidelijk van ossiachersee meen ik, wie weet wat over de camping, het weer daar.
We gaan zonder kinderen.

groetjes
Geplaatst door: Wilma , Datum: 11.01.2008 22:25
Steile hellingen en tunnels waar je niet door kunt, kom je absoluut niet tegen op de route van München naar de Ossiachersee.
Zoals ik al eerder heb vermeld, wij reden op maandag vanaf München naar de Ossiachersee en hebben totaal geen oponthoud gehad, konden ook zo de tunnels door rijden. Alleen op de terugweg op de laatste zaterdag van juli heel lang voor de Katschbergtunnel in de file gestaan( heel langzaam doorrijden). Richting het zuiden stond men toen echt stil voor de Tauerntunnel. Mijn advies rijd dus niet op zaterdag. Wij gaan dit jaar weer op zondag tot München en maandag het laatste stukje in Oostenrijk. Wat betreft het fietsen, dit is rond de Ossiachersee heel goed te doen. Wat betreft het weer, wij hebben vorig jaar in juli heel erg getroffen, heel warm en stralende blauwe luchten.Wij hopen dit jaar wederom mooi weer te treffen, hoewel het ook daar best eens een paar dagen kan regenen, kan men over het algemeen niet klagen over het weer.
Wat betreft de route vanaf München: de A8 richting Salzburg, daarna in Oostenrijk de A1 volgen. Bij salzburg de A10 richting Villach de Tauernautobahn, afslag 178: Villach / Ossiachersee.
Veel plezier aan de Ossiachersee, het is zeker een aanrader.
Geplaatst door: Sabine , Datum: 13.01.2008 01:48
De route er naar toe is heel goed te doen. U hoeft absoluut geen problemen te verwachten. Ik zou wel op zondag+maandag rijden. Perfecte reisdagen!
Geplaatst door: johan , Datum: 21.01.2008 22:18
Hoe is het met het drinkwater gesteld, moeten we zelf een lading meenemen?? of is het goed te drinken daar?
Je hoort wel eens dat het beter is om het niet te gaan drinken zo uit de kraan.

we hebben al gereserveerd, uit voor zorg, want we denken dat er nogal wat afkomt op Italie en dan ook richting Oostenrijk.
We hebben besloten om naar Lampele te gaan. Nemen fietsen mee en hopen op heel mooi weer.
Geplaatst door: Elly , Datum: 22.01.2008 08:46
wij hebben vorig jaar gefietst met 7 versnellingen,is wel zwaar maar te doen.we hebben de fietsen ingeruild voor 21 versnellingen ik denk dat dat een stuk prettiger is.
Geplaatst door: diane , Datum: 30.01.2008 11:55
Johan, wij drinken in OOstenrijk altijd zo uit de kraan, dwz water uit het aftappunt. Goed te drinken en nog nooit ziek geworden. In Spanje en Italie, drinken we wel alleen uit flessen.Succes
Geplaatst door: Tommy Evers , Datum: 20.01.2024 15:55
Hallo,
Wij gaan in Juli naar Villach, is de weg nog steeds goed te rijden met auto met caravan?
En zoja welke route moet ik dan rijden ?
Zijn er toevallig mensen die een goede doorreis camping weten rondom München?
Dat is voor ons ongeveer 10 uur rijden.
Ik hoor het graag.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[22]