Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1376)

Forum - Reacties

Burgstaller, Schluga of toch Mario ?
Geplaatst door: Hopman , Datum: 05.09.2015 19:28
Zelf ben ik al stiekem weer een beetje aan het kijken voor een camping voor volgend jaar om de vakantiestemming vast te houden.
Jaren zijn we in Frankrijk geweest maar we willen nu een keer Oostenrijk of Noord Italie. Nu heb ik een goed gevoel over camping Burgstaller in Dobriach, Schluga camping in Hermagor of camping mario in Trento.
Wie is er toevallig wel eens op 2 of 3 van de campings geweest en kan tips geven ?
Wij zijn een gezin met 2 jongens van 12 en 10 die van voetbal houden, elke dag er wel op uit gaan voor een stadje, activiteit o.i.d. maar ook graag op de camping een dag blijven.
Geplaatst door: koen , Datum: 09.09.2015 09:18
ik ken alle drie de campings. Mario is mooi, maar in die omgeving is iets minder te doen. Ik zou zonder meer voor Schluga kiezen. Karnten is prachtig, en met de jongens kun je daar heel veel leuke dingen doen. Wij zijn een keer op bezoek geweest bij Burgstaller. Ik vond het vreselijk. Een enorm grote camping met alleen maar laantjes, relatief kleine plekken. Seizoenplaatsen en gewone plaatsen door elkaar. Zwembad niet op de camping, maar volgens mij bij het meer. Bij Burgstaller zit je wel centraal, voor alle activiteiten met de Karnten card. Je zou ook kunnen overwegen om te kiezen voor Schwimmbadcamping Mossler (de buurcamping van Burgstaller), Camping Maltatal of Camping am Waldbad in Dellach. Dat zijn ook alledrie wat grotere campings met veel faciliteiten. Als een zwembad niet belangrijk is dan heb je aan de Ossiachersee ook veel leuke campings. Prachtig meer. Voordeel van de Ossiachersee is dat het wat Zuidelijker ligt, en je over het algemeen wat minder regen hebt. Dat is ook een voordeel van Schluga.
Geplaatst door: ® Richard , Datum: 26.11.2015 12:33
Wij zijn op Mario geweest. Achterop de camping heb je mooie grote B plekken en alles is netjes aangelegd. De C plekken zijn heel groot en liggen valk bij het voetbalveldje. Dit is vrij smal, maar we hebben er wel leuk gevoetbald.

Zwembad is verwarmd sinds kort en samen met het meer is het er heerlijk toeven. We zaten vaker bij het meer dan bij het zwembad.

De omgeving is leuk, voor steden wel wat verder rijden (Venetie 2,5 uur), maar genoeg te doen.

Ik ben wel benieuwd wat je gekozen heb, twijfel dit jaar over de genoemde campings in Oostenrijk waar we graag nog eens heen willen.
Geplaatst door: Hopman , Datum: 08.12.2015 21:47
We gaan naar Mario aankomend jaar. Lijkt me prachtige omgeving en zeer leuk voor de jongens. Maar Schluga houd ik ook zeker in gedachten. Was een goede tweede keus.
Op camping Am Waldbad zijn wij een aantal jaren geleden geweest; was ook erg leuke camping met leuk maar koud zwembad. Helaas hadden wij toen geen mooi weer die vakantie.
Bedankt voor de tip !
Geplaatst door: Karin , Datum: 04.01.2016 19:39
Ik vraag me af welke van de Schluga campings het leukst is voor pubers van 13 en 16 jaar?
Geplaatst door: Toon , Datum: 15.01.2016 22:29
Karin,
ik denk voor u dat seecamping geschikter is, er is een zwembad in aanbouw en zou dit jaar klaar zijn, en er is daar een brugje over de weg om naar het prive strand van schluga te gaan.
Zelf sta ik op de andere schluga gewoonlijk maar wij zijn zonder kinderen daarmee.
Groetjes
Toon
Geplaatst door: Leen , Datum: 21.01.2016 20:42
Wij gaan voor het eerst naar Oostenrijk en hebben ook deze campings bekeken. Alleen is het verschil dat wij drie kindjes hebben van 7 en jonger. Welke omgeving is dan het mooiste, zonder dat we heel ver moeten rijden. Hoor het graag!
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[27]