Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1319)

Forum - Reacties

1ste keer Oostenrijk - waarheen ?
Geplaatst door: Chantal , Datum: 30.04.2013 13:06
We gaan altijd naar Frankrijk op vakantie maar zouden eventueel eens overwegen om naar Oostenrijk te gaan. het enige dat ons doet twijfelen is het weer. Het landschap daarentegen doet ons wegdromen.
velen zeggen dat je daar zeker om de 2 dagen rekening moet houden met een regenbui - klopt dit ?
Wij zouden in juli gaan - welke streek heeft het meest aantal zonneuren ?
Geplaatst door: Jan , Datum: 01.05.2013 18:36
Karinthie heeft dan volgens mij de meeste kans op mooi weer.
Geplaatst door: Jantine , Datum: 02.05.2013 15:07
Inderdaad, karinthie kan ik aanbevelen! Jaren naar frankrijk geweest en toen toch een keertje Karinthie geprobeerd. Gekozen omdat vrienden er gingen wonen, maar we zijn er verliefd op geworden. Nu 3x geweest en 3x prachtig weer gehad. Zo rond de 25-30 graden en soms 's avonds een (onweers)bui. En beide keren 1 dagje met wat regen. Prachtige streek met heel veel te doen!
Geplaatst door: chantal , Datum: 03.05.2013 12:49
Jantine,
Welke periode zijn jullie daar geweest?
Wij gaan net zoals jij al jaren naar Frankrijk. Maar als we beelden zien van Oostenrijk dan dromen we weg.
We gaan misschien toch eens voor karinthe gaan.
Geplaatst door: Jetje , Datum: 04.05.2013 19:47
Wij hebben ook gekozen om voor de eerste keer naar Oostenrijk te gaan in het gebied Karinthie. Wij willen eigenlijk aan de Ossaicher see camperen met direct toegang tot dit meer. Is reserveren vereist? Wij gaan de laatste twee weken van juli, dus vol in het hoogseizoen.
Geplaatst door: Jan , Datum: 07.05.2013 20:17
Dan zou ik voor de zekerheid er een mailtje aan wagen.
Geplaatst door: petern , Datum: 07.05.2013 20:21
In 2011 heb ik zelden het bordje gezien met bezet, maar het afgelopen jaar heeft het er vaak gehangen. Ik zou in deze periode een plekje reserveren.Wij komen al jaren op camping Mentl heerlijk gelegen aan de Ossiachersee en niet te groot.

Groet,

Peter
Geplaatst door: Jantine , Datum: 14.05.2013 07:43
wij zijn tussen half juli en half augustus geweest. Rond de Ossiachersee is het raadzaam om te reserveren als je in die periode gaat. Er zullen nog wel plekjes zijn, maar niet de mooiste. Je kunt ook een mailtje sturen naar de camping(s) om te vragen hoe vol het nu zit. Er zitten er 4 of 5 op een rij, dus er zal allicht een plekje zijn.
Geplaatst door: Mario , Datum: 01.07.2013 15:06
Wij gaan al jaren naar Oostenrijk in Karinthie. En we komen elk jaar bruin terug. Uiteraard valt er wel eens een bui ander kan dat land ook niet zo mooi groen zijn. Campings zijn geweldig. Erg schone sanitaire. Op geen enkele wijze te vergelijken met Frankrijk. Wij zitten al jaren aan de Milstattersee. In het plaatsje Dobriach en van daaruit kan je naar tal van bezienswaardigheden. Met de KartenCard is het ook nog betaalbaar. Ook uit eten met 4 personen met drank en 3 gangen voor € 65,00 dat vindje in Frankrijk niet.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[8]