Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1314)

Forum - Reacties

Karinthie gunstig weer en camping
Geplaatst door: Jetje , Datum: 11.04.2013 13:37
Wij willen voor de eerste keer naar Oostenrijk op vakantie.
Nu heb ik al in dit forum ontdekt dat we dus echt naar karinthie moeten gaan, omdat we daar toch de meeste kans maken op mooi weer. We zoeken dus een camping aan het water met een beetje vertier (er gaan geen kinderen mee) en of een leuk terrasje of op loop afstand van een dorpje. Graag ook op een hoogte waar het in de avonden niet te veel afkoelt. Zijn mijn verwachtingen tot het zoeken van een camping te groot, of moet dit kunnen? Wie heeft er voor mijn suggestie ?alvast hartelijk dank.
Geplaatst door: Petern , Datum: 14.04.2013 23:00
Hoi Jetje,

Wij zijn nogal weg van de Ossiachersee, mooi meer met leuke campings vooral aan de Zuidkant. Van grot campings bv Berghof tot kleintjes bv Mentl. Bij de campings zijn regel matig activiteiten. Maar ook in de omgeving bv Villach straattheater en Villacher kirchtag. Of Klagenfurt. Met de Karinthie kaart kan je voor een bepaald bedrag onbeperkt in rondvaartboten, kabelbanen, zwembaden, dierenparken en museums bezoeken. En italieven Slovenië liggen letterlijk om de hoek. Wij kiezen voor Mentl.
Groet peter
Geplaatst door: Jetje , Datum: 15.04.2013 07:31
Beste Peter, bedankt voot je berichtje.
Van de Karinthie kaart had ik al wat over gelezen, dus deze zullen we beslist aanschaffen. En ik ga ook eens bij camping Mentl op de site kijken.
Geplaatst door: Jantine , Datum: 15.04.2013 10:30
Bij de Ossiachersee is een prima plek. Er zitten een aantal campings op een rij, zoek eens op plaats: Ossiach of Landskron.
En inderdaad, die karinthiekaart, die is super.
Wij hebben ons hart aan karinthie 3 jaar geleden verloren, prachtige streek, mooi weer en aardige mensen.
Geplaatst door: Jetje , Datum: 20.09.2013 14:17
We zijn naar Oostenrijk geweest. Het weer was dit jaar super, waar eigenlijk niet.we hebben in juni camping Brunner am see geboekt, een camping direct aan het meer. Zoals op iedere camping stonden hier ook mensen die er al jaren kwamen. Zij vertelde ons dat het dit jaar zeer uitzonderlijk mooi weer was. Ze hadden ook wel eens jaren dat ze van de drie weken maar een week goed weer hadden. Karinthie is volgens hen meestal goed maar zeker ook dagen erbij dat het veel minder is.
Geplaatst door: petern , Datum: 26.09.2013 19:08
Hoi Jetje,

Leuk te horen dat jullie het naar je zin gehad hebben, toen wij een dagje bij de Millstattersee waren was het juist die slechter weer. Eigenlijk vind ik dat ook wel wat hebben een avond en nacht de regen op je tentdoek horen. Dat is wel echt kamperen ;-)

En gaan jullie nog een keer terug? Weet je dat er verschil zit in het weer in Ober Karnten en Unter Karnten?

Groet Peter
Geplaatst door: Jetje , Datum: 27.09.2013 14:08
Is het echt zo'n verschil betreft het weer?
Wij hadden Milstattersee bewust gekozen, omdat je daar heel veel mogelijkheden hebt om de bergen in te gaan, zonder dat je eerst ver hoeft te rijden.
Het is zeker de moeite waard om nogmaals naar dit gebied te gaan, een zelfde plek doen we gewoonlijk niet.
Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren op de Franse Alpen, og het Aosta dal in Italië, heel veel bergen en nog hoger dan in Karinthie.
Geplaatst door: Moos , Datum: 10.01.2014 13:42
Het weer in Oostenrijk kan inderdaad verschillend zijn. Het kan aan de andere kant van de berg verschrikkelijk slecht zijn terwijl het dan bij jou mooi weer is. Ben vroeger jaren achtereen naar Oostenrijk geweest, meestal vorarlgebergte of tirol, en daar altijd mooi weer gehad. Ook een keer karinthie gedaan, Ossiacher see prima weer op 2 zaterdagen na: dat waren dagen met onweer en regen. Andere keer in de buurt van Zell am See gestaan en daar 6 dagen regen en 1 dag mooi, maar toen was het in heel europa zeer slecht.

Mooi weer kan je denk ik nergens garanderen, ook wel eens in zuid frankrijk geweest en van ellende eerder naar huis gegaan, alleen maar regen. En dat was toch ook in het hogseizoen dus het zegt helemaal niets
Geplaatst door: Judith , Datum: 16.07.2023 08:32
Wij gaan dit jaar voor het eerst met onze 2 kids van 8 en 12 naar Oostenrijk met de caravan.
Kamperen bij EuroParcs Hermagor Nassfeld.

Twijfelen om alleen de Thule luifel uit te dragen of om toch de voortent eraan te zetten.
Wat is jullie ervaring? Alle tips welkom.??

Groeten Judith
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[6]