Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1304)

Forum - Reacties

voorbij Munchen: vrijdagnamidd of zaterdagochtend?
Geplaatst door: Manon , Datum: 09.01.2013 23:09
Hallo,
Wij gaan misschien kamperen in Süd Tirol (Merano gebied), Italië. Nu ben ik eens even aan het kijken voor de route. We kunnen via de Fernstrasse (zijn we bekend mee, erg mooi!!) maar we vinden dat wel ver binnendoor deze keer. Daarom toch maar via Munchen-Innbruck-Brenner.

Ivm opzetten van onze eigen tent willen we wel graag met een overnachting reizen, anders hebben we een reisdag van ca. 10 uur en moeten dan alles nog opzetten, dat wordt toch wat teveel van het goede.

De vraag is nu: wat is wijsheid. Op vrijdag 5 juli tot voorbij Muchen rijden en dan overnachten of vrijdags bijvoorbeeld tot Ingolstadt rijden en dan zaterdag 6 juli voorbij Munchen gaan?

Is iemand bekend met de drukte daar begin juli en op vrijdag/zaterdag?

Alvast bedankt voor de informatie!!
Groetjes Manon
Geplaatst door: petern , Datum: 10.01.2013 21:01
Hoi Manon,

je zit aan het begin van de vakantieperiode dus het gaat met de drukte. Als je een eigen tent op wilt zetten zou ik zo dicht mogelijk bij Munchen gaan zitten. Denk eens aan camping Lech bij Augsburg. Een camping waar door trekkers meer dan welkom zijn.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar neem de A7 tot Ulm dan de A8 op richting Munchen. Je kan dan altijd de volgende mogen beslissen of het te druk is en je via Garmisch de Fernpass neemt of over Mittenwald, Seefeld naar de Inntalautobahn rijdt.

Peter
Geplaatst door: Manon , Datum: 11.01.2013 11:06
Hoi Peter,
Bedankt voor je reactie! Het overnachten willen we liever in een hotel doen. Mercure Ingolstadt lijkt ons wel aardig en is niet duur. Dan is het de tweede reisdag nog 4 uurtjes en hebben we tijd genoeg over om de tent op te zetten. Maar als het qua spits rondom Munchen lastig is op zaterdagochtend in de vakantie dan moeten we het misschien anders doen.
Geplaatst door: petern , Datum: 11.01.2013 22:29
Hoi Manon,

Sorry niet goed gelezen, ik dacht dat je met jullie stop ook de tent op wilde zetten.

Als je in een hotelletje wilt overnachten zou ik vrijdag vroeg vertrekken en na ongeveer acht uur een plekje voor de nacht zoeken. Je kan dan makkelijk in het Zugspitzgebied komen, net voor de Fernpass. Je mist dan alle drukte om Munchen. In Ehrwald of Lermoos kan je leuke hotelletjes vinden. Anders weet ik wel wat adresjes. De volgende morgen rij je na je ontbijt de Fernpass over en kom je via de rustige kant aanrijden voor de Brennerpass.

Groet,

Peter
Geplaatst door: José , Datum: 05.02.2013 20:53
In Ingolstadt overnachten is een goede optie, doen wij ook vaak als we richting Italie gaan.
Wij vinden het niet erg om de volgende dag nog langs Munchen te gaan, je bent er al aardig vroeg en dan valt het nog wel mee met de drukte!
Fernpass zou ik niet rijden, hebben wij als drukker ervaren dan via Munchen.
Wij rijden de laatste jaren gewoon via Koln- Frankfurt- Neurenberg- Munchen, ideaal rijden.
Geplaatst door: Mar , Datum: 26.02.2013 19:00
Ik ben aardig bekend met Munchen, Heb er vrienden wonen. Onze ervaring is om op zaterdagochtend langs, door Munchen te gaan. Wij hebben dit al eens met caravan gedaan. Als je vroeg bent, kan je zelfs de korte route, binnenstad Munchen doen. erg mooi. Maar ben je hier rond een uur of 10? dan zou ik toch de ringweg verkiezen.
Ingolstadt is een mooie stad, je hebt na aankomst nog wel wat te zien daar.
Succes!!
Geplaatst door: Manon , Datum: 09.03.2013 22:45
Ik wil nog even bedanken voor de reacties. Maar we hebben toch gekozen voor een andere vakantiebestemming, nl. de Italiaanse riviera. En we gaan daarom door Zwitserland rijden. We kunnen donderdags vertrekken, overnachten dan in Duitsland vlak voor Basel en rijden vrijdags via de Gotthardtunnel (of misschien pas) richting Italië.
Maar we zullen de adviezen zeker in ons achterhoofd houden voor als we weer eens via Oostenrijk rijden.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[19]