Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1266)

Forum - Reacties

Kleine camping dichtbij groot dorp/stadje Karinthi
Geplaatst door: Ruud , Datum: 01.11.2011 10:13
Hoi allemaal,

Van de zomer willen ik en mijn vriendin, beide 27 jaar, naar Oostenrijk om te hiken, fietsen etc. Nu willen we geen camping waar veel animatie en tieners zijn. Wel schoon en mooie ruime plaatsen. Het liefst gaan we naar Karinthie, omdat we hebben gehoord dat het daar mooi hiken is. Een toch van 5 a 8 uur zijn we gewend. Hebben ook in Canada en Schotland gehiked.

Heeft iemand een suggestie voor een camping die dus rustig is, voldoende wandel en fiets mogelijkheden heeft en dichtbij een groot dorp of stadje ligt zodat we s'avonds daar te voet naar toe kunnen.

Eerst dachten we aan camping See Schluga, maar ik begreep dat daar toch veel jeugd komt.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr

Ruud
Geplaatst door: peter , Datum: 04.11.2011 19:47
Hoi Ruud,

Je hebt lastige wensen ;-) Voor gezellige steden zou ik naar Villach, Klagenfurt of Spitall gaan. Volgens mij heeft alleen Klagenfurt een stads camping. Het is nog wel even naar het centrum. Maar om te fietsen of te wandelen zit je daar nou niet geweldig. In Spitall weet ik geen camping. De campings aan de Ossiachersee liggen dicht bij Villach, maar naar de stad lopen is er niet bij. Gaat wel prima op de fiets. Je zit aan de Ossiachersee ook centraal voor uitstapjes. De Gerlitzen en het achtergelegen gebied is geweldig. Jekan ook goed met de trein richtring Spitall en dan het Drautall in en daar de fiets van de trein en terug fietsen. Voor de stevige tochten zijn de passen naar Slovenie snel te bereiken en je kan dan helemaal los.

Geen idee of jullie met de auto naar Karinthie gaan maar dan zit je in de buurt van Villach centraal voor mooie autotochten met daarna een stevige hike of fietstocht.

Groet,

Peter
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[6]