Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1248)

Forum - Reacties

Waarom zo weinig zwembaden in Oostenrijk
Geplaatst door: ® Jeff , Datum: 15.06.2011 18:36
Vind het zo verschrikkelijk jammer dat de meeste campings in Oostenrijk geen buitenzwembad hebben. Begrijp dat niet zo goed, is toch eenmalig een investering die je er makkelijk weer terug kan verdienen.

Mijn kinderen vinden een zwembad toch wel erg belangrijk en daar hebben ze gelijk in.

Vind het dan ook onbegrijpelijk dat deze campings zonder zwembad dan nog wel 3 of 4 sterren krijgen.

Weet iemand waarom men in Oostenrijk niet zo snel aan een zwembad wil beginnen ?

In Italie aan het Gardameer hebben alle campings naast het meer ook een zwembad.

In Karinthië is dat meestal niet het geval.

Dit is echt een groot minpunt voor de Oostenrijkse campings, als ze dat zouden veranderen dan weet ik zeker dat veel meer toeristen Oostenrijk zouden aandoen in plaats van bijvoorbeeld het Gardameer.
Geplaatst door: ® Johan , Datum: 16.06.2011 12:01
Geplaatst door: Sam , Datum: 16.06.2011 16:14
Ik kom al jaren in Oostenrijk en ga elk jaar naar een andere camping. Tot nu toe altijd Campings met zwembad erbij.

Camping Aufenfeld in Asschau/Tirol heeft een binnenbad waar je zo naar buiten kunt zwemmen + een koud zwemmeertje erbij.
Camping Nenzing/Voralberg had, toen wij er een aantal jaren geleden waren, een buitenbad. Sinds 2010 hebben ze een buiten- en binnenbad.
Dolomitencamping in Lienz/Zuidtirol had een buitenzwembad(je)waar we toch regelmatig in gelegen hebben.
Camping Hell in Fugen/Tirol heeft een leuk buitenbad + een piepklein zwemmeertje erbij.
Camping Traube in Braz/Voralberg had een klein koud zwembadje wat niks voorstelt, maar ze zouden inmiddels ook een binnenbad hebben met saunalandschap. Alleen is dat niet in de prijs inbegrepen en niet altijd toegankelijk voor kinderen.
Geplaatst door: anke , Datum: 17.06.2011 08:21
Omdat bijna ieder dorp of stadje een prachtig gemeente zwembad heeft, waar je vaak tegen gereduceerd tarief kunt zwemmen.
Geplaatst door: Jeff , Datum: 18.06.2011 20:23
Bedankt voor de tips.

Maar ik zoek camping in Karinthië met een zwembad.

Erg leuk dat er stadjes zijn met gemeentelijk zwembad maar als je dan eerst met de auto daar naar toe moet rijden is de gein eraf.
Geplaatst door: anke , Datum: 19.06.2011 06:49
Goedemorgen Jeff, dit is bv zo een camping die naast het gemeentebad ligt, met gratis toegang:
http://www.camping-oostenrijk.nl/camping/Dellach_Im_Drautal/Camping_Am_Waldbad/?SCReturnURL=bundesland%2Fkarnten%2F%3F%26pagina%3D1%26SortColumn%3DDeCamping%26Sorting%3DASC%26scroll%3Dctl00_ContentPlaceHolder1_GridView1
Verder als ik zo kijk zie ik er genoeg met zwembad, of wil je zwembad en meer?
Groet, Anke
Geplaatst door: nicole , Datum: 19.06.2011 07:33
hoi jeff, wij gaan dit jaar voor de 2e x naar camping am waldbad.
een camping met een heel mooi zwembad complex.
dit is idd een gemeentelijk zwembad waar ook de plaatselijke bewoners uit het dorp en omstreken gebruik van kunnen maken.
als je zelf op de camping staat kun je er gratis gebruik van maken.
wij hebben deze camping gekozen omdat onze dochters niet graag in een meer zwemmen.
het kan aan mij liggen maar ik kan geen camping vinden als am waldbad met een mooier zwembad.
wil je meer weten kun je me mailen.
ik heb ook nog een paar foto's als je wilt
succes,nicole
Geplaatst door: koen , Datum: 19.06.2011 13:31
ik denk dat er nog wel een paar aardige opties zijn, zoals: Camping Oberdrauburg,camping Juritz, Schwimmbadcamping Mossler. Die laatste camping lijkt ons erg geschikt en centraal voor de activiteiten. Ik heb wel gelezen dat de kans op slechter weer groter is omdat de camping iets noordelijker is. Zijn er mensen die dit ook zo ervaren hebben?
Geplaatst door: Jeff , Datum: 23.06.2011 13:18
Heb gekeken naar de camping am Waldbad, dat lijkt me wel wat.
Vooral het zwembad ziet er goed uit, vind voor het echte vakantiegevoel een leuk zwembad wel belangrijk.

Groot minpunt van camping am Waldbad zijn de kleine campingplaatsen, zijn er wel grotere plaatsen op de camping ?
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[3]