Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1229)

Forum - Reacties

Tandemasser en bereikbaarheid
Geplaatst door: Bart Slegt , Datum: 30.01.2011 11:24
Hallo allemaal.

Waarschijnlijk is er al eerder over bericht maar kan nog geen tevreden antwoorden vinden. Wij willen dit jaar voor het eerst naar Oostenrijk na jarenlang naar Frankrijk geweest te zijn. Wij hebben een grote tandemasser (8,50 meter x 2,50 meter) en hebben dus geen idee hoe het zit met de bereikbaarheid van de diverse campings en de afmetingen van de plaatsen. Wij zoeken een leuke camping waar je niet echt hutje mutje staat maar ook niet helemaal afgebakend zodat je het idee hebt dat je afgezonderd staat. Contact met buren vinden wij wel leuk. Wij hebben geen kinderen en een zwembad hoeft dus helemaal niet. Ook geen grote camping waar je echt een nummertje bent. Gewoon gezellig en een camping waar je nog echt het oude camping gevoel beleeft, gewoon gezellig en gemoedelijk. Belangrijk is ook de weg er naar toe gezien het formaat van de camoing, steile wegen zijn niet erg als ze maar niet te smal zijn. Hopelijk komen er wat tips van ervaren kampeerders.

Alvast dank voor de eventuele reakties !
Geplaatst door: Pim , Datum: 02.02.2011 17:13
Hallo,
ook wij gaan deze zomer voor het eerst naar Oostenrijk met een caravan. Na vele jaren Frankrijk met tent en vouwwagen. Vanwege de verhalen over Karinthië daar maar eens proberen.
Heb helaas dus geen ervaring maar dat maakt het voor ons juist leuk spannend. Hebben zelf nog 1 zoon van 15 die mee gaat, de oudste gaat niet meer mee. We laten het maar op ons afkomen, een beetje avonturen kan geen kwaad.
Suc6
Geplaatst door: rockfire , Datum: 03.02.2011 18:20
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je wil in Oostenrijk. Ga je voor de natuur, wandelingen, ... dan kan ik Camping Edelweiss in het Stubaital aanraden. Geen al te grote camping, en je kan er zelf je plaats kiezen. Prima sanitair trouwens en niet duur.

Wil je een meer, dan moet je daar niet zijn.
Geplaatst door: wilma , Datum: 04.02.2011 09:23
Gewoon doen! Hebben in Frankrijk en Italië wel eens op veel smallere wegen gereden.
Zoeken jullie iets in een bepaalde regio? In welke periode willen jullie gaan?
De plekken op de campings rond de meren zijn over het algemeen niet erg groot. Uit ervaring, weet ik wel dat op camping Rosental Roz (Karinthië) voldoende grote,ruime plekken zijn.
Geplaatst door: Bart Slegt , Datum: 06.02.2011 10:18
Dank voor de reakties,

Wij gaan met de bouwvak, een meer hoeft van ons niet, het liefst gewoon een gezellige camping waar je in de buurt ook wat leuke steden hebt en er mogelijkheid is tot een beetje fietsen. Het er op avonturen hebben we in Frankrijk ook wel eens gedaan maar dan kom je op plekjes waar mijn vrouw meteen angstzweet uitstaat, doen we dus maar niet meer.
Geplaatst door: Bart Slegt , Datum: 06.02.2011 10:44
Hallo Rockfire,

Camping Edelweiss ziet er leuk uit op de website, echter kan ik geen plattegrond vinden en niet zien hoe het zit met de grootte van de plaatsen. Tevens de vraag of deze camping ook een beetje goed bereikbaar is met een grote tandemasser en hoe zit het met uitstapjes in de buurt ?

M.vr.gr.

Bart
Geplaatst door: rockfire , Datum: 07.02.2011 13:38
De plaatsen zijn vrij te kiezen. Het staat dan ook allemaal een beetje wanordelijk door elkaar. Aanrijden met een tandemasser mag geen probleem zijn. Vanaf afrit autostrade is het constant (ca 15 km)voldoende breed. Een paar ronde punten, maar daar zie ik ook niet echt een probleem in.

Uitstapje : natuur (& wandelingen) genoeg. Grawa-waterval, gletsjer, je kan enkele hutten doen binnen één à twee uur wandelen. Als je er maar een paar dagen bent, geef ik je als tip, neem een kabalbaan tot op grote hoogte en doe een hoogte wandeling. Je hebt er echt fantastische mogelijkheden.

Een tip : de website van de familie Super. Hier is de link voor de camping, maar klik zeker eens door naar hun wandel-ervaringen. Let op : zij maken behoorlijk zware tochten, maar je kan die ofwel inkorten, aanpassen, ... .
http://www.superfamilie.nl/807stubaital.html

Geplaatst door: Bart Slegt , Datum: 07.02.2011 19:41
Hoi Rockfire,

Dank voor de reaktie,

Ziet er allemaal goed uit, ik denk dat dit een goede keuze voor ons is, we gaan twee weken in totaal en staan dus het liefst twee weken achter elkaar op dezelfde camping omdat de vakantie anders nog korter wordt.

Is het te doen om naar grote steden te rijden binnen afzienbare tijd ?

Ik heb al een mail gestuurd naar de camping maar krijg nog geen reaktie terug.

M.vr.gr.

Bart
Geplaatst door: rockfire , Datum: 08.02.2011 00:57
Je krijgt inderdaad geen antwoord op mail, dit had ik vorig jaar ook. De eigenaren zijn echter vriendelijk, maar administratie is waarschijnlijk niet hun grootste troef.

Wij zijn een dagje op uitstap geweest naar Innsbruck (een kleine 30' rijden), wel tol-taks (begin Brenner) 8€ dacht ik. Insbruck is de hoofdstad van Tirol en toch zeker een bezoekje waard. We zijn aan rand van Innsbruck ook naar de schans (van het befaamde vierschansentornooi) gaan kijken. Niet gratis, maar wel leuk om van op de top te kunnen bekijken. Als slecht weer progamma zijn we naar de Swarovski Kristalwelten (Wattens) geweest, al vond ik dit niet zo super. Maar anderen oordelen daar anders over. Ik ben dan ook meer een natuurmens.

Als je de kaart neemt, zijn er zeker nog leuke punten die je kan bereiken op aanvaardbare tijden. (Hall in Tirol). Een leuke rondrit (neem zeker de tijd voor pauzes), kan ook zijn naar Innsbruck rijden, en dan via Axams over Kuhtai tot in het Oetztal (Doe dit zonder caravan, want nu wel smal). Evt. het Oetztal in tot Umhausen en daar een rondwandeling van ca 1u naar de Stuibenfall. Terug neem je dan de autosnelweg.

Maar er is meer dan genoeg in het Stubai-tal zelf. Veel plezier nog met de voorbereiding.
Je moet eens zien zoeken met "stubaital bergbahnen" en daar zoeken op sommer en wanderwege. Je hebt ineens genoeg voor een gans jaar :-)



Geplaatst door: Bart Slegt , Datum: 09.02.2011 19:56
Dank voor de reaktie rockfire.

Aangezien ze niet reageren op mail heeft het waarschijnlijk ook niet veel zin om te reserveren ?

Uitstapjes genoeg zo. Zal nog eens kijken voor meer reakties over campings maar deze maakt goede kans.

M.vr.gr.

Bart
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[6]