Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1215)

Forum - Reacties

overnachtingscamping richting Karinthie
Geplaatst door: ® roger , Datum: 08.12.2010 22:15
Dag allemaal,
Wij willen in 2011 voor het eerst naar oostenrijk op vakantie.
Karinthie. camping Jülitz of Rosental Roz.

Ik zoek een overnachtingscamping vanuit Apeldoorn die kant op.
Wie heeft tips?
Kan iemand ook iets zeggen over de grootte van de staanplaats op beide campings.
alvast bedankt
Roger
Geplaatst door: Wilma , Datum: 09.12.2010 15:54
Hallo Roger, wij zijn op Rosental Roz geweest. De plaatsen zijn mooi ruim. Stuur gewoon even een mail naar de camping, de eigenaren zijn zeer behulpzaam. Wij overnachten altijd voorbij München, op de Tenda-camping in Bad Feilnbach is altijd plaats.
Wij gaan volgend jaar ook weer naar Rosental Roz (3e keer), de kinderen hebben het daar erg naar hun zin.
Succes.
Geplaatst door: ® Wilma, , Datum: 09.12.2010 17:44
Hoi wilma, bedankt voor je reactie en tip.
Ik hoop dat er ook nog andere reageren die een andere overnachtingscamping kunnen geven op +- 600-700 km.
Ik merk wel dat dit een slaapsite is in tegenstelling tot die van Frankrijk. Jammer er is veel te delen lijkt mij over Oostenrijk
Geplaatst door: janet , Datum: 09.12.2010 17:49
Wij overnachten in hotel Kramerwirt, gelegen tussen Munchen en Salzburg. zie link.
http://www.kramerwirt-irschenberg.de/home.html?L=3

Wij zijn 3 jaar naar camping Juritz geweest. De plekken zijn normaal. De auto moet op de parkeerplaats binnen de camping geparkeerd worden.
Leuke kleine camping met zwembad.
Geplaatst door: Nel , Datum: 09.12.2010 21:04
Camping Kratzmuhle bij Kinding/Beilngries is een leuke overnachtingscamping.
Geplaatst door: ® nicole , Datum: 10.12.2010 21:16
ik sluit me aan bij Nel.
ook wij hebben overnacht op deze camping.
wij kwamen uit limburg en moesten naar karinthie.
goed te doen tot aan deze camping.
ze hebben speciale plekken voor 1 nacht.
Geplaatst door: herja , Datum: 12.12.2010 17:08
roger, vanuit Twente hebben we vorig jaar Munchen vermeden. We hebben op de heenweg overnacht in Bamberg. Leuke camping aan rivier en bij leuk stadje. Als je geen haast hebt is 2 nachten hier zeker de moeite waard. En als je bierdrinker bent zit je goed. Bamberg heeft ca. 10 brouwerijen. Onze 1e bestemming in Oostenrijk was in Stiermarken, camping Murinsel bij Knittenfeld.
Terug overnacht in Regensburg. Weer 2 nachten. Mooie stad echte overnachtingscamping.
De route is iets langer maar geen Munchen en geen Tauerntunnel.
Geplaatst door: ® Jeff , Datum: 12.12.2010 19:24
Heb geprobeerd hotel Kramerwirt te boeken, maar dit hotel zit al vol eind juli, heeft iemand nog een ander goed adres om te overnachten ?
Ga toch op tijd boeken want blijkbaar is alles zo volgeboekt.

Wie kan me helpen?
Geplaatst door: ® Roger , Datum: 12.12.2010 20:02
Hoi Herja,
bedankt voor je info.
Kan je me wellicht wat meer vertellen over jullie route via Bamberg naar Oostenrijk?
Hoe hebben jullei Munchen vermeden?
Is de Tauerntunnel dan zo erg, als ik lees dat je blij bent dat je die niet hebt gehad.
Wat is een leuke camping in Steiermark en is het weer vergelijkbaar met Karinthië?

alvast bedankt
Geplaatst door: Wilma , Datum: 12.12.2010 20:22
Het ligt eraan op welke dag je door de Tauerntunnel gaat. Wij rijden meestal op zondag richting München en gaan dan op maandag zonder problemen door de Tauerntunnel. Vanaf juni 2011 is overigens de tweede tunnelbuis ook geopend (twee rijbanen, zonder tegemoet komend verkeer).
Om het drukke verkeer op de A3 te vermijden en dan mn het stuk Frankfurt Würzburg, pakken wij bij Dortmund de A44 en vanaf Kassel de A7 nog wel eens, dan de A70 en A73 (langs Bamberg) en dan richting Nürnberg en München. Als je dan voorbij München overnacht, rijd je de volgende morgen zonder problemen Oostenrijk in. Op zaterdag zou ik zeker niet door de Tauerntunnel gaan, de Felbertauerntunnel is dan zeker een optie.
Geplaatst door: herja , Datum: 13.12.2010 20:20
@roger
Vanuit Enschede via de 1 en 44 naar Kassel, de 7 langs Fulda tot kreuz Schweinfurt dan de 70 naar Bamberg.
Vervolgens de 73 en de 3 langs Regensburg en Passau tot Oostenrijk. Hier de A8 tot Weis dan de A9 tot St Michael. Hier de Murtal Schnellstrasse tot Knittenfeld waar we een week op camping Murinsel hebben gestaan. (zie meningen) De laatste 100 km tot de camping in Gosselsdorf via de 78 en de A2.
We hebben gereden met een Avensis 1.8 met 1100kg caravan en fluitend.
We hebben mede voor deze route gekozen door onze onbekendheid met welke route dan ook naar Oostenrijk. Onze info was dat als er files zijn deze meestal bij Munchen en de Tauerntunnel zijn.
Dan je vraag over het weer. In Stiermarken zijn we met 35gr. begonnen en in Karithie hebben we 2 dagen regen gehad. Je moet ook in Oostenrijk geluk hebben of het afdwingen. Succes Herja.
Geplaatst door: Karin , Datum: 19.12.2010 20:33
Wij zijn vorig jaar vanaf Den Bosch vertrokken naar Karintie. Omdat ik opzag tegen de drukte op de weg in het weekeinde (1e weekend van aug.) besloten we om donderdags te gaan rijden. Dit is heel erg goed gegaan.
We zijn donderdagochtend om 5 uur vertrokken, via Venlo afzakken over de A61, Heilbronn, Ulm, Augsburg, Munchen (20 min. fluitend) en zijn tussen Munchen en Salzburg gestopt op Tendacamping (ligt op 5 km van de snelweg en je kunt er aangekoppelt overnachten). Hier waren we tegen 5ven. Het was zelfs rustig te noemen op de weg. De volgende dag om 8 uur vertrokken en waren om 11.00 uur aan de Milltstattersee in Karintie. Geen enkele file gehad, alleen veel regen.
Geplaatst door: jans , Datum: 25.12.2010 22:08
Hallo, komen al 23 jaar op rosental roz. Mooie grote plaatsen (100 vierkante meter minimaal) en meestal mooi weer. Genoeg te doen voor kleine kinderen. Overnachtingscamping zou ik eens kijken bij camping Greding. Ligt tussen nurnberg en munchen, kun je aangekoppeld bijven staan. Ook stroom. Camping ligt direkt aan de snelweg.

mvg
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[31]