Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1203)

Forum - Reacties

Eenvoudige (berg)wandelingen met kleine kinderen
Geplaatst door: mar , Datum: 21.10.2010 15:45
Eenzelfde vraag is ook bij het Frankrijkforum gesteld, betreffende Frankrijk. Ik zou echter ook graag tips willen krijgen voor Oostenrijk.
Volgende zomer zijn onze kinderen ruim 6 net 5 en 2 (die mag in de rugdrager)
We willen graag tips welke gebieden, of eventueel ook tips vanaf welke leuke campings je mooie wandelingen kan maken. Het liefst doe ik "rondwandelingen" maar heen en terug met deel kabelbaan is ook leuk (waarbij de vraag is: zijn er ook gondels of grotere liften. Heb ook wel eens kleine stoeltjes liften gehad maar met 1 kind naast me en 1 kind op schoot lijkt me dat eng/niet verantwoord of zie ik dat verkeerd?? In die zin zijn wandelingen vanaf de camping wellicht een beter idee)
Qua campings houden van niet al te groot (rond de 100 plekken) wel met leuke speeltuin en zwembad. Verder hoeft er geen animatie ofzo te zijn. Wel ruime plekken want grote tent.

Maar belangrijkste is toch de vraag: ideen of tips voor wandelingen, al dan niet verwijzingen naar goede boekjes die ik kan gebruiken.
Geplaatst door: peter , Datum: 21.10.2010 23:40
Hoi Mar,

Er zijn door heel Oostenrijk leuke kleine campings met veel mogelijkheden tot wandelen.

Ga eens naar het forum van www.alpenfreaks.nl, je moet je wel aanmelden gebruik daar de zoekfunctie en tik in wandelen en kinderen en je vind veel info.

Daarna kan je een gerichte vraag stellen en gegarandeerd dat je een goed advies krijgt. Er zijn ook mooie reportages te vinden over vele gebieden in Oostenrijk.

Succes,

Peter
Geplaatst door: ® Nathalie , Datum: 22.10.2010 16:36
Voor ons geldt hetzelfde. Ons zoontje is tegen die tijd 2.5 en ik wil hem ook graag af en toe een stuk zelfstandig kunnen laten lopen. Ik ben totaal niet bekend in Oostenrijk en zou graag ook advies hebben over gebieden met rondwandelingen, dus niet klimmen, maar wel het echt bergomgeving gevoel. Een zonnig dal stellen we op prijs!
Geplaatst door: mar , Datum: 26.10.2010 10:25
Peter, alvast bedankt voor je tip van de website, die ga ik zeker bekijken.
Hebben anderen mensen nog een tip?
Geplaatst door: rockfire , Datum: 29.10.2010 13:53
Nou de tip, die ik zou geven forum van alpenfreaks is al voorbij gekomen.

Misschien nog dit, toen onze kinderen heel klein waren, kozen we voor de iets meer commerciële gebieden, maar in de zomer valt het meestal wel mee. Dit omdat er in die gebieden vaak bezienswaardigheden waar je makkelijk met kinderen kunt wandelen en in Oostenrijk is het ook meestal zeer kindvriendelijk.

Enkele plaatsen, die wij gedaan hebben toen ze nog < 4 jaar waren :
- de krimmlerwasserfalle (wij zijn er met de draagzak helemaal tot boven geweest,
sommige stukjes konden ze stappen aan de hand)
- ook de vele klamms (rosengartenschlucht, sigmund thumm klamm, ... ) kan je doen
- grossglockner (mooi autoritje en je kan daar vaak aan de sneeuw, een plezier voor de kinderen)
- Soll (brixentall) : hexenwasser (super bij mooi weer)
- boven aan de bergliften heb je vaak rondwandelwegen van ca 1u
- naast de riviertjes ook vaak, mooie wandelpaden


Denk ook eens aan een gebied waar je via een goedkoop systeem (vb karntenpass) gemakkelijk de bergbahnen kunt gebruiken.

Ik zou zo zeggen, kies een gebied uit, laat dit weten via hier of alpenfreaks en je zal zeker tips krijgen wat je er kan doen met kinderen.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[57]