Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1196)

Forum - Reacties

weer afgelopen jaar
Geplaatst door: Sandra , Datum: 01.09.2010 16:59
Ik overweeg om volgend jaar weer eens naar Oostenrijk te gaan, echter ben ik wel zeer benieuwd hoe het weer er afgelopen jaar is geweest (eventueel ook de jaren ervoor).
We gaan in het hoogseizoen (juli - augustus) naar een camping in de bergen (niet te hoog)
Heb je in Oostenrijk inderdaad meer kans op regen dan in de Franse alpen?
En hoe zijn de nachten, koud of juist niet?

Alvast dank voor de reacties
PS: ook tips voor leuke campings zijn welkom
ik zoek dus een camping, met speeltuin voor een jongetje van 5
met zwembad (liefst met glijbaan) of meer
in de omgeving van kloven / watervallen
Geplaatst door: Ineke , Datum: 01.09.2010 20:28
Kans op regen is vele male grote dan de Franse Alpen. Wij waren afgelopen zomer en hebben 2 weken regen gehad. We hadden voor 2.5 week geboekt, maar na 2 weken zijn we weggegaan. Het weer is gewoon net zoals in Nederland, alleen als het warm is, is het wel beter vol te houden dan in Nederland...maar helaas dit jaar weinig mooi weer gezien.
Het is allemaal best mooi in Oostenrijk, maar wij kiezen er niet meer voor. Franse alpen is zeker zo mooi (vinden wij zelfs mooier en gezelliger) en het weer is daar stabieler.
Wij zouden niet meer snel kiezen voor Oostenrijk en dit komt grotendeels door het onstabiele weer, maar ook weel beetje door de mindere sfeer en minder gezelligheid.
Geplaatst door: peter , Datum: 02.09.2010 03:40
Prachtig weer gehad afgelopen zomer. Laatste 2 weken juli eerste week augustus. Van de ruim drie weken twee keer een donderdagmiddag avond regen gehad. Het is erg afhankelijk van waar je zit in de Alpen. Wijzaten in Karinthie en hebben het geweldig gehad en dat al een paar jaar.
Hoe was het in de Franse Alpen dit jaar.? Het weer blijft onvoorspelbaar.

Gewoon Oostenrijk doen, zuidelijke bunddeslanden opzoeken en genieten.
Geplaatst door: Wilma , Datum: 02.09.2010 09:10
Hoi,

OOk wij hebben mooi weer gehad afgelopen zomer. één week zelfs zeer warm tot 37 graden. Net als Peter hebben wij ook twee keer regen gehad, waarschijnlijk praten we over hetzelfde. Wij zaten in het zuiden van Karinthië, nog onder Klagenfurt. De omgeving is er prachtig, met de Karawanken en de korte afstand naar Slovenie met het prachtige Bohinjdal en het Triglav gebied.
Wat het weer betreft, het blijft dus wel afhankelijk van waar je naar toe gaat in Oostenrijk. Ook wij hebben nu 4 jaar lang prachtig weer gehad in Karinthië ( 2x Ossiachersee en 2x omgeving Ferlach).
p.s. in de Ardéche zelfs 2x slechter gehad.
Geplaatst door: peter , Datum: 02.09.2010 20:11
Hoi Wilma,

Dat moet de zelfde periode geweest zijn. Kwam en jullie niet eerder ook op Mentl?

Groet, Peter
Geplaatst door: ® Jeff , Datum: 03.09.2010 07:25
Las onderstaand stukje, maar hoe kan Frankrijk nou gezelliger zijn dan Oostenrijk, als er 1 volk niet gezellig is dan zijn het toch wel de Fransen. Mindere sfeer en minder gezelligheid, hoe is het mogelijk, in Frankrijk weten ze niet eens wat gezelligheid is. Ben je wel eens op wintersport geweest in Frankrijk haha wat een ellende daar en dan in Oostenrijk, 10 x beter qua sfeer en gezelligheid.

Kans op regen is vele male grote dan de Franse Alpen. Wij waren afgelopen zomer en hebben 2 weken regen gehad. We hadden voor 2.5 week geboekt, maar na 2 weken zijn we weggegaan. Het weer is gewoon net zoals in Nederland, alleen als het warm is, is het wel beter vol te houden dan in Nederland...maar helaas dit jaar weinig mooi weer gezien.
Het is allemaal best mooi in Oostenrijk, maar wij kiezen er niet meer voor. Franse alpen is zeker zo mooi (vinden wij zelfs mooier en gezelliger) en het weer is daar stabieler.
Wij zouden niet meer snel kiezen voor Oostenrijk en dit komt grotendeels door het onstabiele weer, maar ook weel beetje door de mindere sfeer en minder gezelligheid.
Geplaatst door: Sandra , Datum: 03.09.2010 09:07
Ik ken beide landen een beetje, frankrijk beter dan oostenrijk, maar gezelligheid vind je overal. Het is vaak maar wat je er zelf van maakt en welke eisen je stelt. De campings in frankrijk zijn over het algemeen wel wat groter en er is meer te doen.
Maar ik vermoed dat ik mijn man niet mee krijg naar Oostenrijk, alleen vanwege het weer. We hadden dit jaar in de Franse alpen 2 dagen regen, waarvan slechts 1 dag echt verregend is. Ben bang dat we in Oostenrijk niet kunnen rekenen op zulk mooi weer. Jammer, want het is een mooi land.
Bedankt voor jullie reacties.
Geplaatst door: Wilma , Datum: 03.09.2010 09:39
Hallo Peter,

Dat klopt inderdaad, we zijn er dit jaar nog even geweest.
Zullen daar ook zeker nog wel terug komen.
Waar zaten jullie?

gr. Wilma
Geplaatst door: Frederieke , Datum: 03.09.2010 12:50
Wij hebben slecht weer gehad in Oostenrijk en zaten in het zuiden van Oostenrijk. Wij vonden het ook niet echt gezellig op de camping en we hebben de franse sfeer gemist.
Jeff, voor iedereen is het anders, wij vinden het juist in Frankrijk vele malen leuker en gezelliger, maar dit zal natuurlijk ook door het weer komen. Als het weer lekker is, dan komt het allemaal al wat vriendelijker en leuker over. Verder is de bevolking heel erg hartelijk in Frankrijk (natuurlijk niet iedereen, maar dat is in elk land zo). Wij zijn nu 2 jaar naar Frankrijk (de Franse Alpen) geweest en zijn altijd heel hartelijk ontvangen door de Fransen, wij vinden het zelfs heel vriendelijke mensen.
Afgelopen zomer dus naar Oostenrijk geweest, geen best weer gehad (paar dagen droog weer gehad en verder veel regen). Voorheen altijd in Nederland gekampeerd en in Oostenrijk is het weer net zoals in Nederland. We zijn blij dat we toch 3 jaar geleden de overstap hebben gemaakt van Nederland naar Frankrijk, we vinden het namelijk heerlijk in Frankrijk. In de Franse alpen kan het overigens 's nachts wel (behoorlijk) afkoelen, maar dat zorgt weer voor een goede nachtrust/lekker kunt slapen. Voor volgende zomer willen we naar de Cote d'Azur.
Geplaatst door: peter , Datum: 03.09.2010 21:58
@ Wilma,

Mentl weer, de kinderen willen niks anders, we hebben de vouwwagen nu maar dar in de buurt achter gelaten.

Het is nu ook mogelijk om vanuit Dusseldorf naar Klagenfurt te vliegen, kunnen we nog eens tussendoor ;)

Groet,

peter

Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids , Datum: 11.09.2010 00:40
Takkeweer. Hadden op weg naar Italië de schitterende Timmelsjoch willen nemen. Helaas, twee dagen lang zicht 0,0 door bewolking, uiteindelijk toch maar de Brenner genomen. Op de terugweg viel het mee: alleen boven de 2300 meter echt in de wolken gereden, met toch wel 25 meter zicht.
Helaas is dit exemplarisch: elke keer dat ik naar Oostenrijk ging had ik slecht weer. Kan natuurlijk gewoon domme pech zijn, maar geef mij Frankrijk maar.
Geplaatst door: iov , Datum: 11.10.2010 22:21
eerst tsjechie van half juli tot begin augustus, dagen van 30 graden, dagen van 14-16 grdaen en regen ( helaas meerderheid) daarom door naar oostenrijk ( karintie): heerlijk weer toen we aankwamen, na 3 dagen: regen, naar andere camping gegaan, daar dichte mist en regen, in totaaleen week oostenrijk, en ruim de helft was nat.

De kou en de mist waren we na 4 dagen echt zat, flink doorgereden en in de provence genoten van het fantastische weer, de vriendelijke mensen en het echt franse sanitair p-)
Alle gekheid op een stokje: wij gaan niet meer naar oostenrijk, ik had , en dat is zeer persoonlijk , maar wel sterk bepalend, veel meer reuma-klachten dan in frankrijk, daar bedankt ik feestelijk voor.
Geplaatst door: herja , Datum: 23.11.2010 22:05
Van 20 juli tot 4 augustus 1 verregende dag, 2 middagmiezers en 1 nachthoosbui.
Verder temperaturen van 35 tot 17 graden maar 80% boven de 22 gr.
Eerst Steiermark daarna Kärnten.
En laten we Frankrijk niet vergelijken met Oostenrijk. Wij houden van beide landen maar ook van afwisseling. Dus van het franse terrasje vlak naast de cave tot de schnitzel gemütlichkeit.
Geplaatst door: ® Roger , Datum: 25.11.2010 22:22
Deze camping ziet er op het oog leuk uit en wellicht iets voor ons. eens wat anders dan Frankrijk.
Ik heb 2 vragen:
Is de camping geschikt voor kinder tussen de 9 en 14 (3 kinderen)
Is er ook in de buurt een zwembad met heeeel misschien iets van een glijbaan (iets groter dan op de foto inde Ossiachersee?

Alvast ebdankt
Geplaatst door: Wilma , Datum: 26.11.2010 08:27
Roger, bedoel je Mentl?
Er zijn wel jongeren in die leeftijd aanwezig, maar een disco of i.d. is er niet. Wat jeugd betreft, je moet altijd geluk hebben dat je inderdaad leuke jongeren treft, het ene jaar treffen ze genoeg jeugd en het andere jaar valt het soms tegen.
Wat een zwembad betreft, in Ossiach een kleine 5 km verderop zit een zwemgelegenheid met glijbaan, hier kun je naartoe met de käerntencard (met korting).
Als we een dagje weg gingen, zochten we ook vaak een zwembad (gratis met Käerntencard) uit op de route. Kijk maar eens op de site van de Käerntencard voor de vele leuke dingen in de omgeving.
Succes
Geplaatst door: ® Roger , Datum: 26.11.2010 08:44
@ Wilma en anderen,

ja, sorry...ik bedoel inderdaad Mentl.
Bedankt voor de aanvullende info.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[8]