Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1174)

Forum - Reacties

Grossglockner Hochalpenstrasse
Geplaatst door: ® Jeff , Datum: 30.05.2010 14:57
Wie heeft deze route wel eens gereden, is het een aanrader ?

Verder vroeg ik me af of je deze weg ook kan rijden met een aanhanger achter je auto (vouwwagen).
Geplaatst door: rockfire , Datum: 30.05.2010 22:05
Hallo,

Met caravan mag je er alvast niet over, met een gewone aanhangwagen weet ik het niet met zekerheid, maar ik vermoed dat dit ook niet mag. Info over de pass vind je ondermeer hier : http://www.oeamtc.at/bergstrassen/

Het is natuurlijk wel een aanrader, heel mooie weg in een prachtige omgeving. Doe dit op een dag dat je tijd hebt, dat je een stukje kan wandelen. Dat je ook de Franz-Joseph Hohe kunt bezoeken, de gletsjer, ...
Geplaatst door: ® Jeff , Datum: 02.06.2010 22:15
Heb inmiddels contact opgenomen via email
Met een vouwwagen kan je gewoon de pas over

Ben dus van plan om vanuit tirol naar Karinthie te rijden via deze pas. Dan hoef ik ook niet op de drukke weg met Tauern tunnel
Geplaatst door: rockfire , Datum: 02.06.2010 23:44
Jeff,

Het is dan misschien niet zo'n drukke weg, en toeristisch heel mooi, maar ga er maar vanuit dat je veel tijd nodig hebt om dit traject te rijden. Er is veel bochtenwerk, en ook veel toeristen die traag rijden, en die je moeilijk kan inhalen.

Met een caravan mag het niet, heb je kunnen checken of het met een aanhangwagen wel mag ?
Geplaatst door: petern , Datum: 04.06.2010 22:55
Hoi Jeff,

Misschien dat het toegestaan ins om met een aanhanger de Großglockner Hochalpenstrasseover te gaan, maar ik denk dat je dit niet gaat willen. Je koppeling en remmen krijgen het stevig voor hun kiezen en het zijn zeer veel bochten die je moet maken. Ooit in een hotel aan de voet van de Grossglockner Hochalpenstrasse gezeten en daar de test ritten gezien van twee prototypes van de Porsche Cayenne (die wel met aanhanger). Ze kwamen rokend de Grossglockner Hochalpenstrasse af.

Kies voor de autotrein of de Felbertauernstraße dat rijdt veel prettiger met iets acher je auto. Kijk uit want ik weet niet hoe je vanuit Tirol wilt rijden maar de Gerlospass is verboden voor aanhangers.

Groet,

peter
Geplaatst door: Wilma , Datum: 07.06.2010 10:59
Jeff, ik zou je ook de Felbertauerntunnel aan willen raden om naar Karinthië te rijden. Als het druk is voor de tauerntunnel, nemen we altijd deze route. Deze route rijdt gemakkelijk door. Overigens op de heenweg 's maandags, rijden we altijd zonder problemen door de Tauerntunnel.
Rijdt vanuit Karinthië eens op je gemak naar Heiligenblut, om dan in alle rust te genieten van de route over de Grossglockner Hochalpenstrasse. Met de Kärntencard kun je dan ook nog een kabelbaan in Heiligenblut nemen (Schareck Bergbahn 2600 m hoog).
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[5]