Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1173)

Forum - Reacties

overnachtingscampings voorbij München
Geplaatst door: wilma , Datum: 25.05.2010 09:39
Wij hebben een vouwwagen gekocht en willen nu ipv een overnachting in een B&B op een camping overnachten.
Of zijn er ervaringen van vouwwagenbezitters, die toch in een hotel overnachten?
Wie weet een overnachtingscamping,voorbij München, voor ons? Moet je deze van tevoren boeken of kun je het gokken op de bonnefooi?
Is München in 1 dag te doen( vanuit omgeving Zwolle) met een vouwwagen, we hebben wel tuv 100 keuring op deze vouwer. De terugweg reden we altijd in 1 dag terug (1180 km), de tent in de auto en rijden maar, maakt dan niet meer uit hoe laat je thuis komt.
Wie heeft hier ervaring mee met een vouwwagen of caravan, wel of niet overnachten?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet
Geplaatst door: jan , Datum: 03.06.2010 12:58
Hallo. Om daarin mee te denken is het goed te weten waar de reis naar toe gaat. Blijven jullie in Oostenrijk of gaan jullie door naar Italie.
De rit in 1 dag naar Munchen is te doen. Maar dan moet het wel mee zitten qua oponthoud.
Zo'n tempo 100 sticker is mooi maar als je niet kunt doorrijden heb je er ook niets aan.
Geplaatst door: wilma , Datum: 04.06.2010 09:48
Hallo Jan,
Wij rijden naar Karinthië, ongeveer 20 km ten zuiden van Klagenfurt.
Als het weer tegen zit willen we doorrijden naar Kroatië.
We vertrekken altijd op zondag.
Geplaatst door: jan , Datum: 04.06.2010 14:12
Hou wel rekening met uitgebreide werkzaamheden op de AB3 bij Wurzburg. Dat kan een hoop tijd kosten. En dan is het misschien een idee om te overnachten op Kratzmuhle bij Kinding of Altmuhltal bij Kipfenberg. De laatste heeft ook doortrekplaatsen buiten de poort en dat is met een vouwwagen niet echt prettig lijkt me. Voorbij Munchen is niet veel. Pas bij de Chiemsee begint het weer. Hier is een link met campings daar in de buurt.
http://www.camping-seiten.de/urlaubsregionen/Chiemsee/
succes met de keuze. Groet, Jan
Geplaatst door: Nel , Datum: 07.06.2010 12:10
Voorbij Munchen heb je Tenda-park bij Bad Feilnbach, is een leuke overnachtingscamping.
Geplaatst door: Claudia , Datum: 07.06.2010 21:10
Inderdaad, Bad Feilnbach. Je kan kiezen voor een Transito-plek (aangekoppeld staan in een rij naastelkaar) of een staanplaats. Transito-plaats is vlakbij de sanitaire voorzieningen, HEEL erg netjes en schoon. Wij hebben in de vorige mei-vakantie toen gekozen voor een staanplaats voor één overnachting.
Geplaatst door: richard , Datum: 08.06.2010 19:47
net onder munchen heb je een leuke camping om te overnachten http://www.seehamer-see.de/index.htm
direct aan de snelweg
Het kamp Seehamer meer ligt op de snelweg A8
en de twee ondertekende parkeerplaats langs de autosnelweg
"Zie Seehamer-Ost" of "See-Seehamer West" te bereiken binnen 1 minuut
kijk maar even op de site
Geplaatst door: Nel , Datum: 08.06.2010 21:54
Je hoeft niet te reserveren, maar kom niet al te laat aan op je overnachtingscamping, dan loop je het het risico dat hij vol is.
Kratzmuhle in Kinding is inderdaad ook een aanrader, hebben wij meerdere keren overnacht
Vermijd als het even kan de camping in Ingolstad,is duur voor wat je krijgt, maar als het zo uitkomt voor 1 nacht wel te doen.
Geplaatst door: wim huisman , Datum: 15.05.2012 12:01
wij gaan dit jaar met de caravan naar het garda meeer camping baia verde menerba del garda , wij willen wel overnachten op een campin op zo,n 7oo tot 800 km , we gaan via oostenrijk , kan iemand mij daarmee helpen ?
Geplaatst door: wim huisman , Datum: 15.05.2012 12:08
wij gaan voor het eerst naar het garda meer met de caravan , weet iemand een goede overnachtingscamping voor ons op zo,n 700 of 800 kilometer van italie ( menerba del garda) camping baia verde ) we rijden via oostenrijk .
alvast bedankt

wim en marga huisman apeldoorn
Geplaatst door: petern , Datum: 29.05.2012 20:58
Hoi Wim en Marga,

Dit is een ideale overnachtingscamping vlakbij de A8 boven Augsburg:

Lech Camping?
Seeweg 6
86444 Affing-Mühlhausen, Deutschland
08207 2200
lech-camping.de?
Geplaatst door: H.boeve , Datum: 24.06.2012 17:13
Deze afstand is goed te doen ,mits je oprtijd vertrekt. Voor campings langs of aan de autobrand zie boekje anwb
Geplaatst door: Thea , Datum: 25.06.2012 02:07
Hallo Petern, die camping die jij aangeeft ligt niet echt op de route.
In Greding heb je ook een goede overnachtingscamping alleen misschien iets te dichtbij, maar wellicht wat voor de terugweg. Daarnaast hebben wij ook paar keer overnacht op camping Tenda. Ideale overnachtingscamping en altijd plaats. Wij zijn net terug uit Italie (gardameer) en hebben terug gereden via Munchen- Nurnberg- Wurzburg- Frankfurt Ideale route en wegwerkzaamheden? Nee niks van gemerkt, heel even bij Wurzburg iets rustiger rijden, maar totaal niet erg! Heen hebben wij gereden via Karlsruhe- Ulm- Stuttgart- Fernpass op die route meer wegwerkzaamheden + erg druk (en dat in het voorseizoen) bij de Fernpass. Autosnelweg houdt opeeens op en er stond een hele flinke file. De route uberhaupt vonden we ook echt niet fijn rijden. 11 augustus zullen wij weer vertrekken en we gaan naar Oostenrijk en mocht het weer toch wat minder zijn naar Italie. We rijden weer via Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Munchen, heel fijn rijden en de snelste route.
Geplaatst door: Thea , Datum: 25.06.2012 02:10
Ik zie nu ook dat het bericht is geplaatst in 2010 dus toen konden er wellicht wegwerkzaamheden bij Wurzburg zijn. Nu in ieder geval zo goed als niet meer en wat ik al zei voor ons de ideale route.
Geplaatst door: petern , Datum: 26.06.2012 21:36
Hoi Thea,

Ik zou juist nooit over de A3 en A9 gaan van Würzburg naar Nürnberg is het druk en je mak enorme stukken met een aanhanger of caravan niet inhalen. Misschien dat jullie zonder iets er achter rijden, maar ik vind het met iets achter mijn auto geen toffe weg.

Peter
Geplaatst door: Thea , Datum: 28.06.2012 09:04
Hallo Petern, wij rijden met caravan en dat gaat uitstekend juist via Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Munchen. Nooit geen problemen gehad en tussen Wurzburg en Nurnberg kan het wel wat drukker zijn, maar via de A8 van stuttgart naar Munchen is het zeker zo druk of nog drukker. Het stuk dat je niet mag inhalen is max 100km en iedereen doet het gewoon zonder bekeuringen, daarnaast mag je via de jou genoemde route ook stukken niet inhalen met caravan. Ik vind de route die wij rijden de laatste tijd juist rustiger worden en het gaat altijd erg snel zonder enige problemen.
Geplaatst door: peternr , Datum: 28.06.2012 22:43
Hoi Thea,

Ik heb het ook niet over de A8 over Stuttgart. Veel te druk en te veel weg werkzaamheden. Ik ga de A7 naar beneden en neem bij Ulm de A8.

Bij ons op de camping zat mensen die op jouw route een prent gekregen hebben voor inhalen, maar misschien rijden jullie op zondag zonder vrachtwagens.

Maar laat iedereen rijden wat hij of zij fijn vindt anders wordt het veel te druk op bepaalde trajecten.

Prettige vakantie allen.
Geplaatst door: Thea , Datum: 29.06.2012 11:49
Klopt en maargoed dat we niet allemaal dezelfde route nemen. Ik deel alleen hier de route die wij het fijnste vonden rijden en ook het snelste.
Geplaatst door: Frans , Datum: 28.07.2013 20:25
De camping in Obermenzing Bij Munchen is een goed alternatief.
Als je niet te laat komt kun met de bus makkelijk in Munchen komen.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[6]