Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1127)

Forum - Reacties

Kärnten Card
Geplaatst door: ® Jeff , Datum: 25.11.2009 13:38
Ga volgend jaar naar Karinthië (Ossiachersee) en ga daar de Kärnten card aanschaffen voor het gehele gezin.

Heeft iemand tips

Wat moet ik absoluut gaan doen en wat kan ik beter laten.

Geplaatst door: Wilma , Datum: 25.11.2009 21:15
Hoe oud zijn de kinderen ?
Ik zou zeker de kabelbanen doen.
De gerlitzen, bij de Ossiachersee is de moeite waard.
De kabelbanen in bad Kleinkirchheim, vooral die in het dorp ligt moet je zeker doen. Na een korte wandeling heb je een geweldig uitzicht, je kunt er de Ossiachersee zien liggen en de Grossglockner. De Turracherhöhe is ook ontzettend mooi.
Tevens de Schareckbergbahn in Heiligenblut, zomer 2008 hebben we daar in de sneeuw gelopen. We hebben ze allemaal gedaan en zijn stuk voor stuk de moeite waard, maar deze vonden wij de mooiste.
Houd je van rondrijden, doe dan in ieder geval de malta Hochalmstrasse en de Villacher alpenstrasse en als je van wandelen en klimmen houdt, kun je hier de Dobratsch beklimmen. Ook onderweg diverse stop plekken en kinderspeelplaatsen.
De raggaschlucht en de Tscheppaschlucht mag je ook zeker niet vergeten.
Bij de Tscheppaschlucht is ook nog een klimbos.
Wat de dierentuinen betreft, Rosegg valt enorm tegen.Happ is wel leuk.
Wat wel heel leuk is en wat we nu al twee keer hebben gedaan, is Abenteuer Affenberg ( een bos waar je tussen de makaken een gezellige rondleiding krijgt met veel uitleg ).
Kijk ook eens naar de open lucht zwembaden er zijn er diverse onderweg waar je even met je kaerntencard kunt zwemmen, is voor de kinderen altijd een welkome onderbreking.
Kortom ik kan nog wel meer opnoemen, maar dit vonden wij toch de belangrijkste dingen om te doen en onze kinderen hebben hier tevens veel van genoten.
Volgend jaar gaan ook wij met onze dochters van 10 en 13 jaar, wederom naar Karinthië, na afgelopen jaar is een keer geen card te hebben aangeschaft, zijn we dit volgend jaar zeker weer van plan.
Je hoeft maar een paar leuke dingen te doen, en je hebt je investering dubbel en dwars terug verdiend.
Geplaatst door: ® Jeff , Datum: 25.11.2009 22:03
Bedankt voor de tips.
Nu weet ik wat ik in ieder geval moet bekijken.
Lijkt me ook geweldig om te doen.

Kinderen zijn 6 en 8 jaar.

Heb echt veel zin om naar Oostenrijk te gaan.
Geplaatst door: Wilma , Datum: 26.11.2009 09:29
Hallo Jeff,

Ook wij hebben al weer enorm veel zin in onze vakantie volgend jaar.
We hebben dan ook al weer geboekt.

Ik heb nog een tip, hoewel je hier geen Kaerntencard voor nodig hebt.

Ik begrijp dat je bij de Ossiachersee zit, dan is het een aanrader om de route over de Wurzenpas naar Slovenië eens te rijden. Als je bij Villach de snelweg neemt, ben je er zo. Rijd dan in Slovenië richting Kranjska Gora en rijd dan het Triglav park door. Een prachtige route door de Karawanken die je absoluut niet mag missen. Moet je natuurlijk wel van autorijden houden!

Mocht je op de terugweg nog in de buurt van Arnoldstein komen, gebruik dan in ieder geval je Kaerntencard nog even voor de kabelbaan op het drielandenpunt.

Veel plezier!
Geplaatst door: ® Jeff , Datum: 26.11.2009 14:24
Dat klinkt goed die weg naar Slovenië.
Maar hoe lang ben je dan onderweg ?

Kinderen willen liever niet de hele dag in de auto zitten, dan worden ze opstandig.

Geplaatst door: Wilma , Datum: 26.11.2009 15:35
Hallo Jeff,

Met een half uurtje sta je in Kransjka Gora (is ook een zomerrodelbaan), vanaf daar begint het triglav gebied. Je kunt natuurlijk zover gaan als je zelf wilt.
Wij hebben de route helemmaal uitgereden op een middag.
Dat zal een uurtje of 3 geweest zijn met een aantal stops. Onderweg nog bij een mooi meer aangeweest, maar dat was al in Italie richting Tarvisio waar we de snelweg weer hebben genomen.
Geplaatst door: herja , Datum: 26.11.2009 18:40
Vraagje tussendoor aan Wilma, waarom hebben jullie nu al gereserveerd??
Is bonnefooi vakantie in Kärnten niet mogelijk?
Geplaatst door: Wilma , Datum: 26.11.2009 21:23
Wij gaan nu voor de tweede keer naar deze camping in het Rosental(onder Klagenfurt) en willen graag in de zelfde hoek van de camping staan als afgelopen zomer.
We krijgen nu dezelfde plek of eventueel keuze uit twee andere plekken dichtbij onze voorkeur plek.
Op deze camping kun je inderdaad ook wel op de bonnefooi komen.
Afgelopen vakantie hadden ze een plek voor ons gereserveerd, die achteraf te klein was voor ons. We konden toen zelf een andere plek uitzoeken.
Aan de Ossiachersee is dit meestal niet mogelijk, vooral niet als je rond de data van 20 juli komt. Bij bijna alle campings staat dan een bord aan de weg "complet". Hier adviseer ik dan ook te reserveren als je in die periode wilt gaan.
Succes!
Geplaatst door: Jantine , Datum: 30.11.2009 10:58
Ik zou ook zeker de Reisseckbahnen willen aanraden. De rit naar boven is al een hele belevenis en boven is het ook erg mooi. En in het dorp is ook een leuk buitenzwembad, bij mooi weer kan je na de reisseck nog even lekker zwemmen.
Geplaatst door: MvO , Datum: 04.12.2009 23:15
En de Piramidenkugel en Minimindus in Klagenfurt.
Naar Slovenië via de Würzenpas, een bezoek aan Bled en terug via de Loibl.
Geplaatst door: Wilma , Datum: 05.12.2009 10:17
Als je dan toch in de buurt van Bled bent, rijd dan het Bohinj dal ook eens in. Een prachtig groot meer aan de voet van de bergen "Bohinjsko Jezero". Diverse parkeerplaatsen langs de weg, om vervolgens heerlijk te vertoeven aan dit prachtige meer. Dit zijn leuke uitstapjes naar Slovenië, maar ook in Oostenrijk is genoeg te doen. Wij staan dan ook liever op een camping in Oostenrijk, om dan af en toe eens een tochtje naar Slovenië te maken.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[28]