Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1115)

Forum - Reacties

Kleine Camping met zwembad
Geplaatst door: Marcelklim , Datum: 21.09.2009 09:22
Het is al jaren geleden dat ik naar Oostenrijk op vakantie ben gegaan. Dus of dit land ook geschikt is voor ons weet ik niet meer zeker. Toen de kinderen klein waren hebben we een aantal jaren aan de West-kust van Frankrijk gestaan en super vakanties meegemaakt. Met name de Vendee is daar een aanrader vanwege een micro-klimaat heb je altijd goed weer, terwijl de regen overwaait. De wind maakt het 's-avonds lekker koel waardoor het goed slapen is.

Daarna drie jaren in Nederland vakantie gehouden en helaas drie verregende vakanties meegemaakt. Aangezien de kinderen al wat ouder werden zocht ik campings met steeds meer vertier. Ik dacht daar de kinderen een groot plezier mee te doen. Veluwe camping Haegehorst(aanrader, Limburg camping de Heldense Bossen, Brabant camping Ter Spegelt. Het vreemde was dat op Ter Spegelt alles is wat een kinderhartje begeert. Echter mijn zoon van toen vijf jaar kon geen enkele aansluiting vinden bij de kinderen. Dit terwijl de plekjes ingedeeld werden op leeftijdcategorie, dus daar kon het niet aan liggen.

Dus dit jaar alles over een andere boeg gegooid. Een camping in Frankrijk gezocht, klein en met zwembad. Niet te veel animatie, beekje erbij en.............. De leukste vakantie sinds jaren(Camping Moulin de Chaules). Alles was goed, de camping is overzichtelijk en dus kun je de kinderen hun gang laten gaan, het beekje was geschikt voor dammetjes bouwen, er was een klein beetje animatie(broodje bakken, dierenspel en nog 1 extra activiteit per week). Het zwembad was klein, maar de camping ook, dus dat zat goed. Fantastisch.

Dit willen we komend jaar opnieuw gaan doen, maar dan weer ergens anders. Nu mijn vraag. De volgende ingredienten zouden heerlijk zijn;

- Kleine camping 35-80 plaatsen
- Lichte animatie
- Veel kinderen
- Zwembad als vereiste
- Zonzeker en niet te veel regen(helaas Tirol en Vorarlgebergte gebergte vallen voor ons af)
- Bergen
- Liefst kabelbanen in de buurt

Heeft iemand tips?

Onze kinderen zijn volgend jaar 7 en 10 jaar
Geplaatst door: Faber , Datum: 21.09.2009 15:44
Misschien is camping Reiter in Greifenburg (karintië) iets voor jullie. Kleine camping (ong. 30 plaatsen)
met zwembadje. Veel kinderen in de leeftijd van 5 tot 12. Met de kartintië-kaart kan je onbeperkt gebruik
maken van de kabelbanen. Zonzeker gebied.
Geplaatst door: Marcelklim , Datum: 21.09.2009 20:09
Ziet er leuk uit, fietsen wandelen etc ga dit zeker in overweging nemen, bedankt voor de info
Geplaatst door: diana , Datum: 21.09.2009 21:10
Camping Oberhasenberghof misschien. Ziet er erg leuk uit op de site.
Geplaatst door: Josien , Datum: 22.09.2009 00:17
Hallo,
Houdt alleen wel rekening met minder weer! De vakantie kan daardoor echt tegenvallen.
Als ik u was zou ik toch even nog naar Frankrijk kijken en dan gewoon in een ander gebied dan waar u nu bent geweest.
Bijvoorbeeld de Drome of de Gard?
Ik wil natuurlijk niet beslissen voor u, maar een vakantie kan erg tegevallen als het weer niet meezit.
Wij dachten namelijk dit jaar laten wij ook een keer naar Oostenrijk gaan. Dit hebben wij gedaan, we hadden een mooie camping, alleen bijna 2 weken lang regen gehad. De kinderen vervelen zich dan heel erg en het ziet er allemaal heel erg somber uit. We hadden bijna 3 weken geboekt, maar zijn na 2 weken weggegaan vanwege het slechte weer, we waren blij dat we weer thuis waren.
Ik zou persoonlijk dus kiezen voor een camping in het zuiden van Frankrijk in een ander gebied dan waar u dit jaar bent geweest.
De Ardeche, Gard, drome, alpen, provence allemaal prachtige gebieden met een heerlijk klimaat. Overdag prachtig weer met lekkere temperaturen en 's Avonds is het niet zo warm dat je niet kunt slapen, want het koelt altijd wel af. Heerlijk toch?!
Het is natuurlijk wel uw eigen keus, als u persee naar Oostenrijk wilt moet u gewoon gaan, maar ik geef alleen maar aan dat het erg tegen kan vallen, vooral het weer.
Geplaatst door: janet , Datum: 22.09.2009 09:18
Camping Juritz in Feistritz im Rosenthal. Zijn hier dit jaar voor de derde keer geweest. Kleine camping 80 plaatsen met overdekbaar zwembad, animatie voor kinderen tot ong. 12 jaar.
Geplaatst door: Wilma , Datum: 22.09.2009 13:11
Josien, waar ben je dan geweest in Oostenrijk?
Wij zijn namelijk in Karinthië geweest (3 weken lang) omgeving ten zuiden van Klagenfurt en hebben alleen maar mooi weer gehad.
Gemiddeld hadden we 30 graden en hoger. Ook in de periode augustus, toen we al weer thuis waren was het weer daar nog steeds heel mooi en warm. Tot nu toe al 3 jaren achter elkaar mooi weer gehad.
Beter dan een aantal jaren geleden in zowel de Gard als in Privas in de Ardéche, tweemaal in augustus zeer wisselvallig weer gehad, veel wolken weinig zon en temperaturen begin 20 graden.
Dacht toen ook, ben ik hiervoor naar Frankrijk gegaan.
Ik zou dus voor een camping in het zuiden van Karinthië gaan, over het algemeen goed weer daar.
Geplaatst door: Linda , Datum: 22.09.2009 15:58
Over het algemeen is de kans dat het minder weer is in Oostenrijk groot!
In Frankrijk in de Ardeche, Gard, Provence, Drome is het eigenlijk altijd mooi weer. Kan natuurlijk ook minder zijn, maar veel stabieler dan Oostenrijk.
Oostenrijk is best mooi, maar kiezen niet meer voor Oostenrijk vanwege het onstabiele weer. Wij willen gewoon goed weer hebben met kamperen.
Geplaatst door: diana , Datum: 23.09.2009 22:06
Wij waren dit jaar bij de Worthersee,Karinthie.En we hebben op twee dagen na rond de 30 graden gehad. Wij komen al jaren in Karinthie en daar is het bijna altijd mooi weer.
Geplaatst door: Ria , Datum: 24.09.2009 16:28
Het is gewoon zo dat het weer daar kan tegenvallen. Wij komen nu 2 jaar in Oostenrijk. Het eerste jaar hebben wij van de 2.5 week bij elkaar toch wel dik een week regen gehad en ook dat het soms zelfs heel koud was.
Dit jaar hebben wij wat minder regen gehad. Wij hebben van de 2.5 week 5 dagen regen gehad en verder bijna altijd bewolkt, maar het was wel warm.
In 2010 gaan wij niet meer naar Oostenrijk, het weer is veel te onzeker. Vooral als je kampeert met eigen kampeermiddel is het niet fijn dat het zo vaak regent en gewoon stuk minder weer is.
Ons zullen ze volgend jaar weer in het mooie Frankrijk vinden.
Geplaatst door: Wilma , Datum: 24.09.2009 16:41
Ria, waar zaten jullie in Oostenrijk?
Geplaatst door: Ria , Datum: 24.09.2009 23:01
In het gebied Karinthie. Wij stonden op de camping Camping Mößler. De camping opzich is wel leuk, maar helaas dat het niet echt mooi weer was.
En leuke campings kun je in elk land wel vinden. Alleen in Italie en Kroatie heb je niet echt kleine campings en als je dan toevallig een kleine camping vind staan er alleen maar vaste Italianen (of dus Kroaten).

Geplaatst door: wilma , Datum: 25.09.2009 08:55
Ria dit is aan de Milstattersee toch. Mijn ervaring is dat het weer in het zuiden van Karinthië beter is. Wij zaten dan ook in het zuidelijkste deel van Oostenrijk,nog onder Klagenfurt,dichtbij de grens met Slovenië.
Veel invloed van het weer van de adriatische kust schijnt het.
Wij hebben gelukkig alleen maar warm en zonnig weer gehad.Nu al 3 jaar prachtig weer gehad in Oostenrijk met hoge temperaturen en zoals ik al eerder heb vermeld, een aantal keren in Frankrijk echt pech gehad.
Als we slecht weer hadden gehad in Oostenrijk waren we wel doorgetrokken naar Kroatië, maar inderdaad de campings daar zijn veel te groot, en in Italië zijn de plekken zo klein.
Geplaatst door: dien , Datum: 25.09.2009 15:13
ria. heb jij het over de zelfde moessler .daar hebben wij gestaan van 20 juli tot 18 aug.2009 maar 1nacht en een paar buitjes overdag gehad . het was wel vaker bewolkt maar lekker warm weer gehad.
je kon dit jaar zelfs s,avonds langer in zomer kleding buiten zitten.
dit is een mooie kleine gezellige camping hebben weer geboekt voor volgend jaar.
Geplaatst door: roger , Datum: 26.09.2009 15:27
Wilma, op welke camping stonden jullie dan onder Klagenfurt.
Misschien een idee voor ons
alvast bedankt
Geplaatst door: Wilma , Datum: 26.09.2009 18:55
Hallo Roger,
Wij stonden op Rosental Roz en gaan volgend jaar nog een keer naar deze camping.
Wij hebben nog genoeg te zien in de omgeving en hebben ondanks het erg mooie weer van afgelopen zomer minder gedaan dan we normaal gesproken doen. Wel een aantal mooie tochten door Slovenie gemaakt.
De kinderen hebben namelijk erg veel gezwommen in het meer op de camping en we hebben er zelf eens een heerlijke rustige vakantie van gemaakt.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[4]