Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1072)

Forum - Reacties

rijden op lpg met vouwwagen
Geplaatst door: helmer , Datum: 04.05.2009 10:44
Hai,

Ik ben geïnteresseerd naar ervaringen van het rijden op lpg met een vouwwagen. Ik ben op de hoogte van de technische consequenties van het rijden op lpg (per eenheid minder energie in gasvorm, potentiëel hoger verbruik, hogere motor(kop) temperatuur), en ben benieuwd naar ervaringen in praktijk met een vouwwagen op vakantie. Ook weet ik dat lpg niet in alle landen, of beter gezegd, :-), alleen in enkele landen goed verkrijgbaar is. Komt het ivm helling bv relatief vaak voor dat moet worden teruggeschakeld naar benzine . Dat is mij zonder aanhanger wel 'ns overkomen, maar dat was op een binnendoor weg, niet op de snelweg. Mijn effectief verbruik op lpg zit ongeveer 1 op 10,5 ( = minus start benzine verbruik).
Ik heb een zafira 1.8 met landi renzo installatie (lijkt door gas-injectoren soms op een diesel, :-) ) .

Alvast bedankt,
Helmer
Geplaatst door: Paul Zoethout , Datum: 05.10.2009 22:07
Kijk, dat je terug moet schakelen (versnelling) is normaal, je auto is toch vrij zwaar voor een 125 pk motor.
Maar op gas moet het wel lukken, als je hem maar in de toeren houd.
En als hij dan toch nog warm loopt, dan even terug op benzine.
Ik heb zelf ook een zafira met een caravan er achter van 1300 kg en ik hobbel gewoon in z'n 5 naar boven op de snelweg.
Maar........ik heb dan wel een OPC met 238 pk en 391 nm koppel.

En met de nieuwe gas installaties zit er niet zoveel verschil meer in qua trekkracht.
Gewoon zelf ervaren wat hij doet en goed op je meters letten, dan komt het best goed.

Groetjes paul
Geplaatst door: Paul , Datum: 05.10.2009 22:09
Kijk, dat je terug moet schakelen (versnelling) is normaal, je auto is toch vrij zwaar voor een 125 pk motor.
Maar op gas moet het wel lukken, als je hem maar in de toeren houd.
En als hij dan toch nog warm loopt, dan even terug op benzine.
Ik heb zelf ook een zafira met een caravan er achter van 1300 kg en ik hobbel gewoon in z'n 5 naar boven op de snelweg.
Maar........ik heb dan wel een OPC met 238 pk en 391 nm koppel.

En met de nieuwe gas installaties zit er niet zoveel verschil meer in qua trekkracht.
Gewoon zelf ervaren wat hij doet en goed op je meters letten, dan komt het best goed.

Groetjes paul
Geplaatst door: Paul , Datum: 05.10.2009 22:11
Sorry, 1 keer bericht plaatsen is wel genoeg, maar ging even wat fout.
Geplaatst door: Mieke , Datum: 21.11.2009 11:31
Wij rijden al 8 jaar met LPG. Dit jaar voor het eerst met de vouwwagen naar Frankrijk geweest.
Rijden met LPG of met gewone brandstof het geeft geen verschil aan de kracht van onze wagen
Geplaatst door: Marco , Datum: 26.05.2010 12:36
Hallo Helmer,

Misschien vind je je antwoord op deze site over http://www.LPGinfosite.nl
Er staat heel veel info op over LPG. Ook over gasflessen trouwens.

Groet,
Marco
Geplaatst door: Dirk , Datum: 28.07.2010 09:38
Ik reed een 8-tal jaar terug met een carisma 1.6 benzine-lpg met een caravan aan de haak van 1000 kg totaalgewicht. Ik ben er mee op vakantie geweest zowel aan zee als in de bergen. Ik heb nooit moeten overschakelen op benzine. De auto kon de caravan steeds trekken, met die verstande (nadruk op verstand) kruisnelheid 90-95 km per uur.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[4]