Gebruiker:  Login

Reageer op dit onderwerp (nr:1021)

Forum - Reacties

"Rustiek kamperen" in Oostenrijk
Geplaatst door: Lieke , Datum: 10.10.2008 17:09
Op kampeervlak zijn wij erg vertrouwd met Frankrijk. Dit jaar gaan we voor het eerst naar Oostenrijk.
We zoeken altijd naar echt rustige, kleinere campings (max 50 plaatsen), zonder animatie, met toch veel speelgelegenheid voor de kinderen, met héle ruime plaatsen enz. Rustig dus, maar niet uitgestorven.
In onze zoektocht naar dit soort campings gebruiken we wel eens het boekje "Rustiek kamperen in ...". Nu heb ik al geïnformeerd of dat ook voor Oostenrijk bestaat, maar dat blijkt niet het geval.

Kunnen de ervaren Oostenrijkkampeerders ons wat tips geven over leuke kleine, rustige campings die ook leuk zijn voor kinderen?
Geplaatst door: Lieke , Datum: 11.10.2008 09:41
Wel handig om te weten natuurlijk... we willen naar Neder-Oostenrijk. Hebben jullie andere nuttige info over dit gebied, dan horen we dat ook graag.
Geplaatst door: anke , Datum: 11.10.2008 20:41
Weliswaar geen Oostenrijk maar misschien het overwegen waard

http://www.naturpur.ch/camping-wang/

groet
Geplaatst door: Petra , Datum: 21.10.2008 15:49
Leuk om je berichtje te lezen. Wij proberen dezelfde campings te zoeken. Heb je nog leuke tips voor ons. Land maakt niet zo veel uit.

Als ik nog tips voor jou heb, dan laat ik het weten.

Geplaatst door: rockfire , Datum: 22.10.2008 15:32
Hallo,

Ik zal dit ook opvolgen. Wij zijn ook op zoek naar dit soort campings in Oostenrijk.

De laatste 2 jaar, zijn we met de tent naar Zwitserland geweest en op dit type campings beland. Rustige ligging, geen animatie, niet te ver van het dorp, proper sanitair, verschillende nationaliteiten (lees niet alleen NL) ... ).

Nu kijken we uit naar Oostenrijk (maar dan met de caravan). Ik ken Oostenrijk goed (20j vakantie) maar heb er geen kampeerervaring.
Geplaatst door: robert slabber , Datum: 14.07.2009 20:19
Wij gaan altijd naar de camping van de fam.Zechner in Fischertratten Gmund ( zie blokje campings langs de snelweg).Ideaal als overnachtingscamping maar ook als camping om een paar weken vakantie door te brengen.Rustige camping in zeer mooie omgeving waar genoeg te doen is voor de kinderen.
Geplaatst door: kstehouwer , Datum: 19.08.2015 10:53
Heeft dit bericht jullie nog wat opgeleverd? Wij zoeken nu een dergelijke camping in Oostenrijk.
Geplaatst door: ter Woord , Datum: 19.08.2015 14:15
Familie Franz Anderwald
Sportplatzweg
Ledenitzen
A- 9581 Faaker See, Österreich
In een mooie drukke omgeving een rustige camping zonder meer of zwembad maar op loopafstand 20 min van Faakersee
Grasvelden met ruime plekken.
© Camping-Frankrijk.nl, 2006-2011. Alle rechten voorbehouden. (disclamer)
Bezoekers online:[28]